Primarul Gabriel Lazany renunță la două proiecte lăsate de vechea administrație. Este vorba despre perdelele verzi de pe DN17 și amenajarea de păduri urbane în municipiu.
Edilul municipiului, Gabriel Lazany le cere consilierilor locali, într-o ședință extraordinară, care va avea loc săptămâna viitoare, să renunțe la două dintre proiectele aprobate anul acesta, pe vremea fostului primar Ioan Turc.
Unul dintre proiecte este amenajarea de perdele verzi pe DN17, în Unirea și Viișoara, contractul de finanțare pentru acesta fiind semnat în 21 octombrie, cu doar o zi înainte ca Gabriel Lazany să își preia mandatul.
„Consider că una dintre prioritățile cetățenilor municipiului Bistrița, semnalată dealtfel cu mult înainte de preluarea mandatului de primar, este fluidizarea traficului printr-un proiect de extindere a arterei rutiere cu câte o bandă pe sensul de deplasare, atât în Unirea, cât și în Viișoara, proiect care nu ar putea fi dezvoltat în măsura în care s-ar amenaja perdele verzi limitrofe DN17”, a motivat Gabriel Lazany decizia de a renunța la acest proiect.
Se pare că edilul a discutat deja cu ADR Nord-Vest, iar contractul va înceta prin acordul părților. Contribuția din bugetul municipiului pentru acest proiect era de 3,6 milioane de lei, din care cheltuielile neeligibile erau de 3,4 milioane de lei.
Un alt proiect la care vrea să renunțe Gabriel Lazany este amenajarea de „păduri urbane”, care avea finanțare de la Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor.
„Am constatat că, din punct de vedere financiar, bugetul local ar fi afectat pe o perioadă de doi ani (2024-2026) de cheltuielile pentru acoperirea valorii neeligibile și a cheltuielilor conexe. Mai mult decât atât, UAT municipiul Bistrița ar fi obligat la plata, din bugetul local, a cheltuielilor de mentenanță a investiției pe o perioadă de minimum 10 ani de la data efectuării ultimei plăți”, motivează decizia de a renunța la acest proiect, primarul Gabriel Lazany.
Sa faci infarct nu alta. Chiar sunt bugetari care si-au dat seama ca iesirile/intrarile din oras trebuie sa aiba 4 benzi.
Ai zice ca incep unii sa mai si gandeasca….
Cu nenorocita de partie creata ce facem?
Ar trebui sa renunte si la cei care au gandit cu DISul facand acele proiecte.
Sa speram ca la urmatoarea organigrama scapa de cei fara creier care debiteaza asa ceva.
Pe langa asta, unii au si o varsta la care neuronii mor in ritm si mai accelerat.
O alternativă care să împartă intensitatea traficului între Bistrița și Livezile ar fi o șosea pe lângă calea ferată începând din str Lucian Blaga până la piața auto din Livezile? Când se fac proiecte de infrastructură rutieră se uită cineva și pe hartă să găsească soluții simple și ieftine? Sau banii se cheltuie numai pe studii de fezabilitate?
… degeaba facem 10 benzi pe sens dacă după 2 km se revine pe o bandă, iar traficul crește mereu. E o rezolvare precum cu pârtia. În loc să se pedaleze pe conservarea naturii, împădurire , combatere poluare, găsire soluții alternative de transport se recurge la soluții simpliste, care nu rezolvă nimic. Legați-vă numele de realizarea centurii, atunci veți fi vrednic !
Adevăr grăiești! Aici e problema dar și soluția.
Uite un cetatean care gandeste! Pai spune-le „conducatorilor” chestiile astea, ca o sa-ti dea cu flit…proiectele vechi nu sunt bune, trebuie tocati alti bani, pe proiecte noi, care, dupa terminarea mandatelor, se vor dovedi la fel de inutile…
De ce oare nu se apuca de facut centura aia de tip drum expres, 2 benzi/sens, prin partea de sud a municipiului, care sa iasa dincolo de localitatile de pe Valea Bargaului si atunci tot traficul greu ar fi eliminat de pe strazile orasului…si mai mult, s-ar putea amenaja si perdele de vegetatie, astfel incat sa fie si verdeata si protectie in caz de viscole.
Sa faci mereu proiecte pentru masini nu este bine deloc.
Ce facem cu protectia MEDIULUI si o viata mai linistita chiar nu intereseaza pe nimeni ?
SOS POLUAREA !!!
Motto:
„Îi plâng pe proști și proștii mă înving”
(Ana Blandiana – Eclipsă)
Intotdeauna o luăm de la zero. In loc să continue proiectele demarate de vechea administratie si să vină cu proiecte noi pentru rezolvarea problemelor edilitare, cei care ajung vremelnic la putere renunță la proiectele existente pentru care există inclusiv finantare. Concret, primarul Gabriel Lazany renunță la proiectul privind perdelele verzi din Viisoara si Unirea de pe DN17 pe considerentul fluidizării traficului prin lărgirea drumului cu o bandă de circulatie, ceea ce este o aberatie, deoarece neexistând continuitate pentru lărgire pe tot traseul, mai degrabă se crează blocaje.
De aceea, pentru descongestionarea circulatiei este nevoie de mai multe „coridoare” care să traverseze orasul pe lungime, adică pe directia est-vest si care să facă legatura cu intrările in Bistrița dinspre Unirea la est si Viisoara sau Sărata la vest. Una din aceste rute este coridorul aferent malului stâng al râului Bistrița cunoscut sub numele de „Linia albastră” care face legătura intre Sărata si Unirea, despre care s-a vorbit mult dar nu s-a făcut nimic până acum. Ba mai mult au existat o serie de „bâlbâieli” legate de amenajarea portiunii de la poalele pădurii Codrisor dintre Podul Budacului si Podul Jelnii, desi lucrurile sunt mult mai simple.
Această rută trebuie conectată si cu centrul istoric al orasului Bistrita pentru inchiderea inelului central de circulatie format din străzile: Dr.Ioan Ratiu- Odobescu- Gării- Bul.Republicii-Bistricioarei-RomanC.Vivu-Vasile Conta-Codrisor- Podul Budacului. Pentru asta ar mai fi necesară doar prelungirea strazii Vasile Conta printre sediile Electrica-furnizare si Aquabis, si construirea unui pod peste râul Bistrita , prin fata fostei uzine electrice, pentru a face legătura cu strada Codrisor. Acest pod care ar putea fi numit „Podul Morii”, amintind de Piata Morii din apropiere dar si de existenta unei mori de apă pe fostul „canal al morii”, ar crea si posibilitarea trecerii circulatiei auto din zona parcului pe malul stâng al râului Bistrita pe strada Codrisor până la Podul Budacului. Pe acest inel central se află cele mai multe institutii de interes local sau judetean, precum Palatul de Justitie, Biblioteca Judeteană, Liceul de Muzică, Directia de Statistică, Palatul Postei, Arhivele Statului, Inspectoratul de Politie, Colegiul National „Andrei Muresanu”, Colegiul National „Liviu Rebreanu”, Prefectura, Sala Polivalentă, Stadionul „Jean Pădureanu”, Strandul „Codrisor”, etc.
Chiar dacă traseul „Linia Albastră” trece pe la poalele pădurii Codrișor unde este preconizată amenajarea unei zone de promenadă, totusi nu-i nevoie de transbordarea calatorilor de pe mijloacele de transport in comun intre Podul Budacului si Podul Jelnii asa cum se discuta la un moment dat. Există posibilitatea lărgirii străzii Codrisor prin construirea unui zid de sprijin la poalele pădurii care să delimiteze ampriza drumului, pe o lătime optimă care să includă 2 benzi de circulatie, plus piste pentru biciclete si promenada pe malul râului. Singurul punct de gâtuire a circulatiei ar fi in zona grupului de hoteluri Select, Cora si Codrisor, dar si aici există posibilitatea ca dinspre Podul Budacului circulatia pe strada Codrisor să se facă pe un singur sens până in fata hotelului Codrisor,urmând ca iesirea spre Podul Budacului să fie amenajată pe malul râului, pe strada Victor Onisor. In acest sens există un proiect mai vechi pentru amenajarea malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor, pe portiunea dintre podul Budacului si podul Jelnii :
(vezi: (https://zupernews.wordpress.com/2013/06/06/codrisor-hill-p-u-z-bistrita-…)