0.6 C
Bistrița
vineri, noiembrie 22, 2024

Digitalizarea la Registrul Comerțului s-a blocat în funcționarii din țară care trebuie să soluționeze documentele!

Cei care au treabă la Registrul Comerțului au de așteptat și o lună pentru operațiuni precum înființarea unei firme. Deși este funcțional un portal care ar fi trebuit să facă mai facilă toată procedura pentru oamenii de afaceri, se pare că aceasta încă este dependentă de funcționari, insuficienți în perioada concediilor…

Un portal operaționalizat de Oficiul Național al Registrului Comerțului și funcțional de luna trecută ar trebui să facă viața mai ușoară celor care au treabă la ONRC. Acest lucru însă nu se întâmplă, cei care vor să înființeze o firmă, de exemplu, având de așteptat și 30 de zile pentru această operațiune.

Practic, portalul permite doar depunerea de documente și solicitarea de informații, nu și alte operațiuni, care sunt tot pe mâna funcționarilor.

Potrivit unui cititor Bistrițeanul.ro durează și o lună să faci o mențiune sau o înființare:

„Murim de gât cu ONRC-ul. După ce au plătit 40 de mil de euro pe un portal nefuncțional sau greu funcțional, durează 30 de zile să faci o mențiune sau o înființare. Am dosare depuse din 29 iulie, cu termene la final de august. Blocate credite bancare. Am om în Germania care așteaptă să își ia camionul pe firma, dar nu are firmă. Am magazin de bijuterii la Oradea, nu poată să îl deschidă că nu are punct de lucru, deși plătește chirie și angajați. Începe Start Up Nation în septembrie și oamenii nu au firme înființate”, a precizat nemulțumit bistrițeanul.

Întreaga operațiune este încurcată de faptul că nu se ocupă registrele comerțului din județele unde se fac solicitările, ci e o întreagă loterie, solicitările de la Bistrița ajungând, de exemplu, la funcționari din Brașov.

Reprezentanții ONRC susțin că sistemul informatic rezolvă ce poate, însă e nevoie și de intervenția operatorului uman, iar acolo lucrurile se mișcă mai greu din cauza faptului că numărul de solicitări s-a dublat față de aceeași perioadă a anului trecut, iar o parte din funcționari sunt în concediu. ONRC a chemat angajații din concediu pentru a putea scurta termenele de așteptare.

ONRC are 1200 de angajați la nivel național, care, în paralel cu derularea fluxurilor operaționale asigură și servicii de help-desk în relația cu beneficiarii.

„De la momentul lansării – 26.07.2024 – și până în prezent, în noul sistem informatic au fost înregistrate în total 178.859  de solicitări pentru Registrul Comerțului, din care prin noul portal online s-au depus 110.308 solicitări. Dintre solicitările primite online, 97.459 solicitări au fost soluționate automat, fără intervenția operatorului uman (rezervări denumire firmă, furnizări de informații din Registrul Comerțului, furnizări din Registrul Beneficiarilor Reali). Diferența de solicitări – și online și fizic – necesită intervenția angajaților ONRC pentru procesare, soluționare, înscriere în registrul comerțului – moment de la care se face opozabilitatea față de terți și informațiile devin publice și disponibile prin portalul de servicii online, editare și eliberare documente de înregistrare”, mai spune ONRC, într-un comunicat de presă.

Potrivit instituției, 17.494 de cereri de înmatriculare, înregistrare mențiuni și radiere de firmă au fost soluționate de către registratorii de registrul comerțului, alte 10.633 de cereri se află în soluționare, iar 14.161 de cereri sunt în procesare urmând a fi soluționate. 1235 de cereri sunt înregistrate, urmând a intra pe fluxul operațional.

„Portalul de servicii on-line și toate componentele sistemului informatic sunt monitorizate, verificate, analizate, tratate și optimizate permanent, iar echipele tehnice și de business  lucrează permanent pentru optimizarea sistemului informatic și asigurarea unei funcționări optime, raportat și la solicitările primite de la utilizatori, dar și pentru a răspunde la dimensiunea și complexitatea activității, în fiecare zi fiind puse versiuni noi ale acestuia, pentru care asigurăm toate resursele disponibile”, completează instituția în comunicarea remisă presei.

Foto: Valer Aniva

 

 

Bianca SARA
Bianca SARA
A absolvit Facultatea de Sociologie și Asistență Socială din cadrul Universității Babeș-Bolyai Cluj-Napoca și are un masterat în Comunicare și Mass-Media, urmat la aceeași facultate. Activează în presă din anul 2011. De-a lungul timpului a colaborat cu mai multe ziare locale și câțiva ani cu o revistă regională de business. Din anul 2013 este corespondent pe Bistrița-Năsăud al ziarului național Adevărul. Colaborarea cu Bistrițeanul.ro a început în anul 2014.

ARTICOLE SIMILARE

7 COMENTARII

  1. Interesant articol. Oare anul trecut functionarii de la ONRC nu au fost in concediu? Degeaba gasesc tot felul de scuze cei de la conducerea ONRC de la Bucuresti. Programul este de departe problema tuturor intarzierilor cauzate si nu factorul uman. De ce cu programul vechi toate au functionat???? Daca era o problema in acte se putea merge la ghiseu si aveai cu cine discuta. Acum daca se trimit dosarele in tara, aleatoriu….. si in caz de ceva completari la dosar,…….pauza. Am un dosar simplu de prelungire de mandat auditori, inregistrat in data de 26.07.2024 si ghiciti daca este rezolvat pana azi 20.08.2024. Functionarii ONRC fac tot ce este omeneste posibil sa rezolve solicitarile oamenilor cu celeritate …….dar sistemul este DEFECTUOS. Oare daunele suferite de catre firme, prin aceste intarzieri, cine o sa le plateasca????

    • Aveți absolută dreptate.
      Eu am din 15 iulie dosarul depus 16-25 a fost pauză pentru noua platformă și când a dat drumul s-a blocat.
      Dată de soluționare 28.8 și eliberare 2.9.
      Eu am marfa în Germania de 1 luna. Drac sa-i ducă.

    • Minciuni ,se minte la drumul mare.Bataie de joc ce se întâmplă cu angajații,presiunile din partea conducerii,groaznic.Ore lucrate in plus,programul se încheie la ora 16.30,dar se lucrează și pina la ora 22.Asta înseamnă directori interimari,puși politic.,și cu prelungiri de mandat.Acel portal nu funcționează deloc,de ce nu Sint întrebați direct registratorii .ei Sint singurii care pot să spună adevărul,Înainte de portal se soluționau și 60 -70 de dosare pe zi,cu noul portal 7-10.A reușit directoarea interimară cu acoliții ei sa aburească corpul de control ,oare?

  2. Portalul și programul lansat de ONRC nu funcționează. Nu mai dați vina pe salariații ORC Teritoriale. Dacă nu au cum și cu ce sa lucreze, nu se poate!!! Răspunderea aparține ONRC București, care a lansat o platformă proastă, nefuncțională!

  3. Nu au nicio treaba concediile cu ce se intampla. Da, sunt sunt functionari in concediu, dar si numarul de dosare depuse este scazut. Dar sistemul informatic nou cu care trebuie sa lucreze functionarii este o catastrofa, neoptimizata si care se blocheaza mereu. De exemplu, la Bucuresti, unde se inregistreaza 20% din dosarele din toata tara, la Eliberari aveau un sub-programel, care le genera o lista cu dosarele pe care le ridica o persoana. Azi am avut de ridicat 6 dosare: 3 depuse de mine la ghiseu, 3 pentru care am adus azi imputernicire. Pentru FIECARE din cele 3 dosarele cu imputernicire, a trebuit sa-mi bage in sistem FIECARE VIRGULITA din datele din buletin: data eliberarii, data expirarii, adresa, … Asta in conditiile in care este OBLIGATORIU sa depun cu imputernicirea o copie conformata a buletinului. Nu era suficient sa treaca, de exemplu, numele si CNP-ul in sistem? Ce relevanta pentru sistem are ca buletinul meu expira pe 3.08.2031? Sunt doar un amarat de imputernicit. Sau, daca sistemul ar fi fost destept, permitea sa bagi datele doar o data si sa le copiezi automat la celelelalte 2 dosare. Revin la lista cu cele 6 dosare, pe care sistemul anterior o tiparea automat, iar eu semnam de primire. Acum nu exista asa ceva si, dupa ce mi-a bagat de 6 ori datele in sistem, a trebuit sa o scrie DE MANA. Evident ca in aceste conditii am blocat coada mai bine de jumtate de ora. Iar programul este doar de la 9 la 13. Astfel de maruntisuri idioate, insumate pe fiecare etapa, de la depunere la eliberare, fac ca dosare care inainte se rezolvau in 4 zile lucratoare, si nu erau intarziate NICIODATA, acum sa dureze 3-4 saptamani. Azi am avut temen de solutionare la 15 dosare. Registrul nu mi-a admis, nu mi-a amanat, nu mi-a respins NICIUNUL. Le-a mutat pe toate pe maine. In vechiul sistem, in 5 ani de munca zilnica cu registrul, nu mi s-a intamplat NICIODATA sa nu mi se solutioneze un dosar la termenul de solutionare. Azi mi se intampla de 15 ori pe zi.

  4. Personalul îți vorbește politicos

    La prima vedere ai impresia că totul o sa fie bine, pleci acasă bucuros că ți-ai rezolvat problema dar dar în curând îți dai seama că te-ai înșelat amarnic doar politicoșii dar mai tare te încurcă decât te descurcă o înregistrare care în trei zile era gata acum am aproape o lună și mai astept poate luni ,, vai îmi pare rău dar am uitat, mai încercați luni” acte depuse pe 30 nu știu este prostie sau o conducere slabă de care profită angajații care ,, uită” să își facă treabă pentru care sunt renumerati nu te descurci ,este greu,lasă pe altul nu te ține nimeni acolo la privat este loc

  5. Au plătit 40 milioane de euro sa schimbe un program funcțional cu unul de rahat
    Asta e adevărul. Nu poți incarca documentele, nu recunoaște documentele, nu recunoaște semnături electronice, primești mesaj de înregistrare a cererii dar cererea nu e nicaieri în sistem. Bine ar fi ca cei prejudiciati sa se îndrepte împotriva Ministerului și a ONRC

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

Noua colecție de iarnă, la DYA Cool Fashion: Se poartă gecile și paltoanele cu gulere de blană! Găsiți inclusiv mărimi mari 6XL sau 60-62

Magazinul DYA COOL FASHION este cunoscut în rândul bistrițencelor că aduce haine de calitate, elegante sau...

MATEROM AUTOMOTIVE angajează Facturist organizat și atent la detalii

Compania MATEROM AUTOMOTIVE este în căutarea unui Facturist organizat și atent la detalii, pentru a se alătura echipei noastre. Vei fi responsabil/ă de gestionarea activităților legate de facturare, înregistrarea documentelor contabile și menținerea unei comunicări eficiente cu clienții și colegii.

O armă reală – PREMIUL oferit de Poligon Tactical Defense Bistrița la concursul care marchează primul an de existență

Singurul poligon de trageri indoor din județ s-a deschis acum un an, la Bistrița. Dar băieții...