Unde nu-i cap, vai de picioare – se spune, iar asta duce cu gândul direct la varice.
Dacă vă spun că există magazine cu coadă, mă credeți? Cum are coadă vulpea sau calul, sau orice alt animal, LiDL este un magazin cu coadă și nu este singurul. Numai că specificul acestui magazin este acela că oamenii da, da, oamenii formează coada.
Nu că nu ar fi suficiente case se marcat, dar bordul managerial se îngrijește să fie numai atâtea deschise, încât să fie posibilă formarea cozii din cel puțin zece persoane. Fapt care este o emblemă a magazinului.
Unde nu-i cap managerial, vai de picioarele angajaților și ale beneficiarilor.
Ai – nu ai cap, cu o ciocolată sau o apă minerală în mână, trebuie să te târăști odată cu coada spre casa de marcat… Iar timpul pierdut, cea mai mare avere a omului, nu ți se scade din preț, ci din viața ta de om liber.
Coada este o tradiție și în multe insituții de servicii publice. Pentru că a rămas în tradiția funcționărimii să vadă că oamenii au nevoie de ceva și să îi pună în umilință pentru asta.
Am întâlnit în arhivele Bistriței o însemnare a unui înainte stătător din anul 1789 de mare valoare istorică în care acesta spune La noi în oraș când o să fie bine, apoi chiar o să fie bine. Reconstruim cetatea și adăugăm turnuri și o să fie foarte frumos.
Îmi pare rău că nu am trăit pe vremea lui, cu două secole în urmă, să îl întreb: și-apoi când a veni vremea asta să fie bine și frumos? Că și în zilele acestea prin oraș umblă speranțele ca niște fantome.
Foto @ Alexandru Uiuiu / Revista Zestrea