9.2 C
Bistrița
miercuri, aprilie 2, 2025

PARADOXUL noii organigrame a Primăriei Bistrița: Teoretic dispar 52 de posturi, practic încă se fac angajări

Noua organigramă a Primăriei Bistrița va fi supusă votului consilierilor locali azi. Conform documentelor, s-ar reduce 52 de posturi. Însă municipalitatea nu ”dă afară” pe nimeni, ba chiar are nevoie să angajeze noi oameni pentru direcții nou înființate.

În momentul de față există, în cadrul Primăriei Bistrița, 1149 de posturi. Conform noii organigrame, vor fi 1097 de posturi. Deci e vorba de reducerea a 52 de posturi, din care cinci de directori și 47 de posturi de execuție, din care 21 bugetate și 26 nebugetate” a explicat primarul Ioan Turc azi, în cadrul unei conferințe de presă.

Funcțiile de conducere de fapt nu dispar, ci ”scad în grad”. Mai exact, directorul Poliției Locale devine șef serviciu Poliție Locală, în subordinea primarului. Detalii în cele două materiale de mai jos:

Cum arată noua organigramă „suplă” a Primăriei Bistrița. Ce șefi își pierd funcțiile:

Noua organigramă a Primăriei Bistrița, praf în ochi: S-a umblat puțin la salarii

Deși scade numărul de posturi, nu e nimeni ”dat afară”. Mai degrabă se fac angajări

Ioan Turc a explicat că nu se fac disponibilizări. Dar se fac reduceri la cheltuielile salariale. Totuși e nevoie de noi angajări.

Nu facem disponibilizări. În primul rând pentru că bugetul a crescut cu 50 %. Dar și pentru că, dacă trece legea conform căreia se blochează angajările la Stat, nu știm cum ne va afecta. Și atunci am decis să nu facem disponibilizări și ulterior să realizăm că avem nevoie de oameni, dar nu mai putem angaja. oricum, și din cele 1097 de posturi existente, după reorganizare, unele sunt vacante. Așa că e nevoie de angajări. În primul rând mutăm din direcțiile/serviciile unde sunt prea mulți, la alte direcții și servicii. Și doar apoi mai angajăm unde e nevoie.

Dar avem și 28 de noi proiecte pe care vrem să le finanțăm și derulăm. Așa că și pentru acelea vom avea nevoie de oameni, dar pe perioadă determinată. Așa că da, mai e nevoie de angajări.

Totuși, în urma reorganizării, conform noii organigrame, avem reduceri cu cheltuielile salariale de 3 milioane de lei pe an. Banii aceștia vor merge pe componenta investițională, de dezvoltare” a explicat Ioan Turc.

Conform noii organigrame, unele direcții se desființează și devin servici în subordinea altor direcții. În schimb, se înființează și noi departamente:

  • Serviciu de integrare europeasnă
  • monitor oficial (în cadrul aparatului primarului)
  • cadastru
  • serviciul de monitorizare al serviciilor existente în Primăria Bistrița, etc

Întreaga conferință, cu explicațiile pe departamente/ direcții/servicii poate fi urmărită aici:


 

 

 

ARTICOLE SIMILARE

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

MATEROM: Dacă e primăvară, e timpul pentru o verificare tehnică de sezon

Dacă e primăvară, e timpul pentru o verificare tehnică de sezon. Alege întotdeauna un Centru de Service Autorizat Mercedes-Benz, pentru a beneficia de cele mai bune servicii auto pentru mașina ta, efectuate de profesioniști. Ofertă specială, la Materom:

Degustări dulci pentru evenimente, la Cofetăria Cristina, oricând, cu programare! DISCOUNT pentru cei care încheie contracte în Aprilie

Ce veste bună! Acum, la Cofetăria Cristina poți programa oricând îți permite programul o degustare pentru...

Se fac angajări la Crama Veche, Amicii Building, Fan Courier, Ideal Print! NOI locuri de muncă, în Bistrița

Crama Veche caută barman, Ajutor bucătar, Pizzer, ospătar și femeie pentru curățenie.  AMICII BUILIDNG angajează Contabil cu experiență, dedicat și orientat spre performanță, iar Ideal Print caută Graphic Designer. Noi locuri de muncă - la Ideal Print, Fan Courier, STEWO PLAST Năsăud și GB Instaplan, Oferta completă, mai jos: