Un proiect de lege prevede amendarea, cu mii de lei, a operatorilor de call-center. Mai exact, timpul maxim de ”așteptare” va fi limitat la 5 minute. Depășirea acestuia va atrage amenzi .
Senatul a adoptat deja un proiect de lege care impune un timp limită de aștepare pentru a lua legătura cu un operator call-center. Conform informațiilor din document, timpul maxim va fi de 5 minute. În cazul în care se depășește această perioadă, compania va fi amendată.
„Proiectul de faţă doreşte să reglementeze această situaţie. Consumatorii nu vor mai fi nevoiţi să piardă atât de mult timp pentru a cere asistenţă. proiectul obligă operatorii economici ca apelurile din Call-Centere să fie preluate de un operator uman şi nu de un robot. Durata – maximum cinci minute de la iniţierea apelului. Aceste dificultăţi reprezintă un consum imens de energie, timp şi bani, în condiţiile în care, în alte ţări, statul deja a intervenit asupra legislaţiei obligându-i pe agenţii economici să preia apelurile clienţilor, într-o marjă de timp, cu sancţiuni concrete în cazul în care marja de timp este încălcată”, se arată în proiectul inițiat de USR.
Valoarea amenzilor prevăzute în caz de depășire a celor cinci minute variază între 1.000 și 5.000 de lei.
Proiectul va fi supus dezbaterii Camerei Deputaţilor, în calitate de for decizional.