Consilierii locali au votat zilele trecute un proiect de hotărâre care prevede modificarea proiectului axa de transport Gării – Decebal- Andrei Mureșan – Năsăudului. Printre modificări se numără și dotarea pasajului subteran din zona Pieței Decebal cu scări rulante. Doar acestea ar urma să coste 670.000 de euro.
Primăria Bistrița a scurtat termenul de finalizare a lucrărilor la axa de transport Gării – Bulevardul Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului de la 24 de luni la 18 luni. Asta înseamnă că constructorul MIS Grup trebuie să finalizeze lucrarea până la final de decembrie. Proiectul a fost votat în urmă cu câteva zile de consilierii locali.
Pentru a sprijini constructorul, municipalitatea a făcut o serie de modificări la proiect. Astfel, a fost înlocuit tubul ovoidal din beton pentru devierea canalizării menajere cu tub din țeavă corugată. Primul era comandat din străinătate, iar livrarea sa dura 6 luni, cel la care se apelează acum ajunge la Bistrița în maxim o lună.
Au fost înlocuite și gurile de scurgere din PVC cu guri de scurgere din beton, modificare ce ar reduce, de asemenea, timpul de execuție.
Scări rulante de 670.000 de euro!
De asemenea, va fi modificat pavajul din proiect, iar pasajul subteran va fi prevăzut cu scări rulante. Se va păstra și sensul giratoriu de la intersecția străzilor Gării cu Decebal.
„Am fost obligați să venim cu o serie de modificări. Am introdus în proiectul pasajului subteran și scări rulante, ținând cont de faptul că pasajul va fi intens folosit de către pietoni, având în vedere și faptul că vom construi o piață nouă cred că montarea de scări rulante este binevenită. Un sitem de scară rulantă costă undeva la 142.000 de euro, aici discutăm de 670.000 de euro în total, o sumă consistentă, dar ținând cont de durata mare de exploatare merită. Suntem obligați să venim cu toate elementele de natură să-i ajute pe bistrițeni, pasaju va fi folosit și de persoane în vârstă, de persoane cu anumite deficiențe”, a precizat primarul Ioan Turc, în cadrul ședinței de Consiliu Local.
Valoarea proiectului ajunge la 63,8 milioane de lei, în condițiile în care în 2019 valoarea lucrărilor a fost stabilită la 50,3 milioane de lei.
Foto: Arhivă
Aceeași Mărie cu aceeași pălărie domnu Turc?!!! Din nou Vom Avea?!!! Vom face,vom, totul la viitor domnule Turc!!
eu vreau ceva bun pentru cetatenii bistritei dar asta costa….EXACT CA PARTIA ….VA FUNCTIONA SI VA RUGINIII DE ATATA APA CARE SE VA ADUNA IN GROAPA AIA CAND VA POLUA
Batuti in cap. Bani risipiti. Construiti Spitale si azile conditii ptr bolnavi si batrani .
Ha ha, ce-i trebuie chelului, pardon turcului, tichie de mărgăritar!!
Vai de noi ,pana acuma s-a spart de la Dacia pana pe Zimbrului pe ambele parti de doua luni acuma de ce s a inchis de tot?nu mai stii pe unde sa mergi si cand,Doamne Fereste ori omu e nebun ori ceilalti care l lasa si noi dupa ei