0.6 C
Bistrița
vineri, noiembrie 22, 2024

Iată cum puteți transforma un hobby într-o afacere

Multi dintre noi avem hobby-uri si unele din aceste hobby-uri au potentialul de a oferi un venit partial sau chiar cu norma intreaga. Bratari speciale, obiecte din lemn, imbracaminte lucrata manual, jucarii confectionate manual – posibilitatile de a oferi produse originale, unice, sunt nesfarsite, la fel ca si cererea potentiala. Daca sunteti pregatit sa incepeti o afacere, cu siguranta va intrebati cum va puteti crea un magazin online pentru a genera venituri si a va comercializa  produsele.

Pietele online (marketplace) pot parea cea mai usoara modalitate de a lansa un magazin online. In cazul acestora  sunteti supus unor reglementari  care se pot schimba in orice moment. De fapt, multe dintre aceste piete online preiau un anumit procent din vanzarile eligibile – o mare parte din banii castigati cu greu de dvs.

Cu WordPress si WooCommerce, puteti avea control deplin asupra continutului, produselor si castigurilor. Puteti crea un magazin cat de mare (sau mic!) doriti si puteti personaliza totul pentru a fi la fel de unic ca si produsele dvs.

1. Gasiti un nume pentru afacerea dvs. si cumparati un nume de domeniu web

Alegeti-va numele cu atentie – va deveni o parte esentiala a marcii dvs. Pe masura ce restrangeti lista de nume, asigurati-va ca numele de domeniu dorit este disponibil.

Atunci cand alegeti un nume de domeniu web, indiferent daca este un .ro sau alta extensie, asigurati-va ca este usor de retinut si usor de scris. Evitati cratimele si numerele. Acestea sunt usor de scris gresit sau sa fie uitate.

Daca nu gasiti numele de domeniu perfect, puteti incerca diverse combinatii cu extensii noi de domenii, pentru a gasi un nume de domeniu interesant, original, si pentru a-l pastra cat mai scurt.

Iata cateva extensii noi de domenii (TLD) pe care sa le luati in considerare:

  1. .PHOTOGRAPHY, .PHOTO, .PHOTOS, .PICS – indiferent daca sunteti fotograf independent, jurnalist sau aveti propriul dvs. studio, profitati de aceasta extensie pentru a castiga vizibilitate pentru afacerea dvs.
  2. .GALLERY  – o extensie potrivita pentru cei pasionati de pictura, arta moderna, fotografie.
  3. .ART – extensia ideala pentru artistii   care doresc sa-si arate lumii talentul  sau pentru profesionistii din industria artei, precum muzee, festivaluri si colectionari.
  4. .STUDIO – este o extensie de domeniu suficient de larga pentru a cuprinde diferite tipuri de afaceri. Este apreciata de proprietarii de galerii de arta sau foto, studiouri de inregistrare sau chiar studiouri de directie artistica si design grafic.
  5. .CAMERA – o extensie simpla si de efect pentru artisti foto, ateliere de reparatii de camere, realizatori de film etc.
  6. .FILM – o extensie de domeniu pentru tot ceea ce are legatura cu imaginile in miscare – cinema, televiziune, filme, filme, video, DVD-uri, YouTube,  etc.
  7. .DESIGN – aceasta extensie este ideala pentru toate tipurile de designeri: web, grafica, design industrial, arhitectura, etc
  8. .FASHION  – pentru designerii de moda, scenografi, precum si pentru YouTuberi si bloggeri carora le place sa-si impartaseasca ideile de tinute originale sau confectionate manual.
  9. .DANCE – sunteti dansator, coregraf sau detineti un studio de dans? De la balet la tango, extensia .DANCE se va potrivi in mod natural cerintelor dumneavoastra.
  10. .BAND – extensia ideala pentru toate trupele, indiferent daca sunteti la inceput sau aveti deja un public sau pentru grupuri de comedianti.

Pe langa acestea, exista inca numeroase alte extensii noi de domenii pe care le puteti utiliza, precum: .garden, .guitars, .gifts, recipes, .tattoo, etc.

2. Alegeti un furnizor de gazduire web

Site-urile web sunt toate formate din fisiere. O companie de gazduire web stocheaza aceste fisiere online si face posibil ca website-ul dvs. sa fie disponibil online.

Atunci cand alegeti furnizorul de gazduire web, luati in considerare:

  1. Viteza
  2. Planurile de gazduire partajata sunt de obicei cea mai putin costisitoare optiune, stocand mai multe site-uri web pe un singur server. Alegerea aceasta va poate incetini insa site-ul, mai ales in perioadele cu trafic mare.
  3. Serviciu clienti
  4. Un serviciu bun pentru clienti va poate economisi mult timp si va poate ajuta afacerea sa functioneze fara probleme. Cautati companii cu asistenta 24/7.
  5. Siguranta
  6. Pentru a va proteja clientii si investitia, alegeti o gazda care ofera backup-uri automate, protectie anti-malware si filtre anti-spam e-mail.
  7. Timp de functionare
  8. (uptime) – Se refera la timpul in care website-ul dvs. este online, accesibil vizitatorilor. Cautati un procent cat mai mare posibil – multe gazde garanteaza cel putin 99,9%.
  9. Recenzii
  10. Cititi recenziile clientilor pentru a invata din experientele altora. Acesta este cel mai bun mod de a afla despre calitatea unui furnizor.
  11. Scalabilitate
  12. Cat de usor este sa schimbati planurile sau sa cresteti resursele serverului? Nu doriti sa va faceti griji cu privire la migrarile complicate pe masura ce afacerea dvs. creste.

Daca alegeti sa va construiti un magazin online pe WordPress cu WooCommerce, puteti opta din start pentru gazduire web optimizata pentru WordPress si WooCommerce. Un pachet optimizat pentru WordPress este gazduit pe o platforma hardware si software diferita, cu performante mult superioare uneia standard.

3. Instalati WordPress

WordPress este un instrument de creare de site-uri web care va constitui baza magazinului dvs. online. Este open source, flexibil, puternic si complet gratuit, motiv pentru care este platforma preferata de peste 43% din totalul website-urilor de pe web. Dincolo de aceasta, puteti crea un site frumos, functional, fara nicio experienta de dezvoltare sau cunostinte de codificare.

WordPress este usor de configurat si, in majoritatea cazurilor, instalarea dureaza doar cateva minute. Majoritatea companiilor de gazduire (asa cum este si hostx.ro), ofera instalare WordPress cu un singur click, direct din panoul de control. Verificati la furnizorul dvs. pasii exacti pe care ar trebui sa-i urmati sau cititi acest ghid complet pentru instalarea WordPress.

4. Alegeti o tema WordPress

Tema determina designul site-ului dvs., impreuna cu unele elemente de functionalitate. O tema creata special pentru comertul electronic face procesul de configurare a magazinului dvs. mult mai usor. Indiferent ca alegeti o tema gratuita sau una platita, asigurati-va ca este compatibila cu dispozitivele mobile, se incarca rapid si provine dintr-o sursa de renume.

5. Instalati WooCommerce

WooCommerce este un plugin ecommerce pentru WordPress si este o platforma intuitiva si personalizabila pentru vanzarea online. Il puteti utiliza pentru a crea pagini de produse, pentru a accepta plati si pentru a implementa o varietate de strategii de vanzare si extensii pentru a servi clientii si a creste veniturile. Puteti modifica designul si functionalitatea pentru a satisface nevoile magazinului dvs. specific si il puteti scala oricat doriti.

In plus, WooCommerce este gratuit pentru instalare si utilizare.

  1. In panoul de control WordPress, navigati la
  2. Plugins → Add New
  3. Cautati „WooCommerce”
  4. Click pe
  5. Install now → Activate

Expertul de configurare va va ghida prin configurarea de baza a magazinului online.

6. Integrati gateway-ul de plata

Pentru a transforma cu adevarat un hobby intr-o afacere, trebuie sa integrati si un gateway de plata, care va permite sa acceptati in siguranta plati online. WooCommerce se integreaza cu toate gateway-urile majore precum EuPlatesc, Stripe si PayPal, etc.

7. Creati pagini de produse

Acum ca aveti structura de baza a magazinului dvs., este timpul sa adaugati cateva produse. Veti putea alege dintre mai multe tipuri de produse, inclusiv:

  1. Simple – Un produs de baza fara optiuni din care sa alegeti (de exemplu, o perna decorativa disponibila doar intr-o singura dimensiune)
  2. Variabile – Un produs care are optiuni din care clientii pot alege (de exemplu, un tricou cu alegerea marimii)
  3. Descarcabil – Un produs digital care nu este expediat (de exemplu, un tipar de tricotat imprimabil)
  4. Abonament – Un produs care este livrat si taxat in mod periodic (de exemplu, o cutie de cumparaturi lunare). Acest tip de produs necesita extensia WooCommerce Subscriptions.

Adaugarea si gestionarea produselor in WooCommerce nu necesita cunostinte de codare.

Daca vindeti produse fizice, fotografiile de inalta calitate sunt esentiale. Faceti fotografii intr-o zona bine iluminata, pe un fundal curat. Afisati produsul din mai multe unghiuri si faceti fotografii detaliilor mai importante. Puteti chiar lua in considerare un scurt videoclip pentru a demonstra cum functioneaza produsul sau pentru a evidentia detalii care sunt dificil de transmis prin text.

Apoi, scrieti o descriere buna. Concentrati-va pe modul in care produsul este in beneficiul cumparatorului. Cum ii va face sa se simta? Ce va face pentru ei? Cum le va face viata mai buna? Folositi un limbaj care sa ajunga la inima publicului dvs. tinta. Nu folositi jargon si cuvinte la moda din industrie. Puteti adauga detalii tehnice mai jos pe pagina.

8. Creati celelalte pagini ale site-ului dvs.

Un magazin online eficient ofera mai mult decat produse. Ar trebui sa ofere clientilor toate informatiile de care au nevoie pentru a face o achizitie si sa-i convinga sa revina.

Minimal, ar trebui sa aveti o pagina de pornire (Home), o pagina Despre noi si o pagina de Contact. O pagina de intrebari frecvente poate fi foarte utila pentru a raspunde la cele mai frecvente intrebari pe care le primiti si pentru a face clientii mai increzatori in afacerea si produsele dvs.

Produse, inventar, expediere

Daca ajungeti sa aveti  mai multa cerere decat puteti satisface, riscati sa „alungati” utilizatorii care au ajuns pe site-ul dvs. gata sa cumpere. WooCommerce ofera o serie de extensii de gestionare a stocurilor care economisesc timp si previn greselile jenante. Pe masura ce afacerea dvs. creste, operatiunile eficiente vor deveni si mai importante.

In cele din urma, luati in considerare modul in care veti expedia produsele. Ce furnizori de transport doriti sa utilizati? Doriti sa oferiti transport gratuit sau taxe in functie de dimensiunea sau greutatea cosului? WooCommerce Shipping este un loc potrivit de a incepe. Aici puteti alege serviciul de expediere sau imprima etichete.

Extindeti functionalitatea magazinului dvs.

Odata ce ati construit fundatia magazinului dvs., puteti explora lumea extensiilor – adica suplimente care ofera magazinului dvs. mai multe optiuni si functionalitati.

WooCommerce ofera o intreaga piata de extensii care va ajuta sa cresteti vanzarile, sa atrageti mai multi clienti si sa va gestionati eficient afacerea, inclusiv extensii pentru:

  1. subscription boxes
  2. upselling si cross-selling
  3. reducerea ratei cosurilor de cumparaturi abandonate si cresterea loialitatii clientilor
  4. acceptarea depunerilor in avans inainte de a onora comenzi mai mari, personalizate
  5. vindeti si stabiliti pretul produselor in functie de dimensiunile sau greutatea acestora, s.a.

Combinati si potriviti extensiile pentru a realiza orice functionalitate sau viziune de design pe care o aveti. Sau incepeti cu colectia WooCommerce Essentials – un grup de extensii alese de echipa WooCommerce, care sunt perfecte pentru magazinele noi.

Marketing

Construirea unui site web este un inceput excelent insa acum aveti nevoie de cumparatori. Incepeti prin a identifica publicul dvs. tinta – un grup de persoane cu trasaturi comune, care sunt cel mai probabil sa va achizitioneze produsul – apoi experimentati modalitati de a ajunge la acestia.

Una dintre cele mai comune modalitati de a gasi clienti noi este prin intermediul motoarele de cautare. Ganditi-va la ce ar putea cumparatorii sa scrie pe Google pentru a gasi tipurile de lucruri pe care le confectionati si ce expresii/fraze indica intentia de a cumpara. Cineva care cauta „cum sa tricotezi un fular” este mai putin probabil sa cumpere decat cineva care scrie „cumpara fular tricotat”.

Puteti plasa anunturi pe platforme precum Google, sau sa investiti in SEO. Pentru un marketing online de succes, depuneti eforturi consistente, fiti dispus sa experimentati, masurati in mod regulat rezultatele si perfectionati procesul in timp.

Doriti sa va vindeti produsele pe marketplace-uri?

Puteti integra WooCommerce cu pietele online pentru un mod perfect de a face bani online. Dar cel mai bine este intotdeauna sa utilizati un site web care este al dvs. si pe care aveti control  deplin.

Speram ca aceasta introducere in vanzari online v-a facut sa va simtiti mai increzatori pentru a va transforma hobby intr-o afacere prin deschiderea unui magazin de comert electronic.

 

 

ARTICOLE SIMILARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

Noua colecție de iarnă, la DYA Cool Fashion: Se poartă gecile și paltoanele cu gulere de blană! Găsiți inclusiv mărimi mari 6XL sau 60-62

Magazinul DYA COOL FASHION este cunoscut în rândul bistrițencelor că aduce haine de calitate, elegante sau...

MATEROM AUTOMOTIVE angajează Facturist organizat și atent la detalii

Compania MATEROM AUTOMOTIVE este în căutarea unui Facturist organizat și atent la detalii, pentru a se alătura echipei noastre. Vei fi responsabil/ă de gestionarea activităților legate de facturare, înregistrarea documentelor contabile și menținerea unei comunicări eficiente cu clienții și colegii.

O armă reală – PREMIUL oferit de Poligon Tactical Defense Bistrița la concursul care marchează primul an de existență

Singurul poligon de trageri indoor din județ s-a deschis acum un an, la Bistrița. Dar băieții...