0.8 C
Bistrița
vineri, noiembrie 22, 2024

Când aud de Protecția Consumatorului, firmele se „împacă” cu clienții, de frica amenzilor mari

Prezent la Bistrițeanul Live, noul șef al Protecției Consumatorului, Stelian Dolha a spus că din cele 351 de reclamații înregistrate în primele luni ale anului, 150 s-au rezolvat amiabil, adică firmele le-au dat banii înapoi pe produse consumatorilor sau le-au dat alte produse. De ce sunt atât de „împăciuitoare” firmele? Stelian Dolha spune că de frica amenzilor mari.

La nici două luni de când a ajuns în fruntea Protecției Consumatorului, Stelian Dolha a fost prezent la Bistrițeanul Live, unde a vorbit despre activitatea instituției pe care o conduce, dar și despre practicile de care s-a bătut în această perioadă.

Acesta a constatat că mulți agenți economici preferă să se „împace” cu consumatorii când aud de Protecție Consumatorului. Dolha crede că acest lucru se întâmplă pentru că agenților economici le e frică de amenzile mari și preferă să schimbe produsul sau să ofere contravaloarea lui.

„Pe primele 4 luni, pe Protecția Consumatorului am avut 351 de reclamații, din care 302 sunt deja soluționate. 150 sunt rezolvate amiabil, înseamnă că  s-a rezolvat problema: s-a returnat produsul, s-a returnat contravaloarea produsului sau produsul s-a refăcut și a fost redat clientului. Asta se întâmpla dacă Protecția Consumatorului nu intra pe fir?! NU. Agentul economic știe că suma pe care trebuie să o dea clientului e mult mai mică decât amenda pe care poate să o plătească. Lucrurile sunt clare”, a explicat Stelian Dolha.

Acesta a mai spus că unii agenți economici schimbă lucrurile după amenzi, cum au fost lanțurile de supermarketuri care au fost închise în februarie anul acesta. Mai multe detalii AICI. Mai multe supermarketuri au schimbat managementul vitrinelor pentru produsele ce trebuie ținute la rece.

Alții însă își fac curat în prăvălie imediat după amendă, iar după o săptămână lucrurile stau la fel.

Emisiunea la care a fost invitat Stelian Dolha o puteți urmări mai jos:

 

Bianca SARA
Bianca SARA
A absolvit Facultatea de Sociologie și Asistență Socială din cadrul Universității Babeș-Bolyai Cluj-Napoca și are un masterat în Comunicare și Mass-Media, urmat la aceeași facultate. Activează în presă din anul 2011. De-a lungul timpului a colaborat cu mai multe ziare locale și câțiva ani cu o revistă regională de business. Din anul 2013 este corespondent pe Bistrița-Năsăud al ziarului național Adevărul. Colaborarea cu Bistrițeanul.ro a început în anul 2014.

ARTICOLE SIMILARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

Noua colecție de iarnă, la DYA Cool Fashion: Se poartă gecile și paltoanele cu gulere de blană! Găsiți inclusiv mărimi mari 6XL sau 60-62

Magazinul DYA COOL FASHION este cunoscut în rândul bistrițencelor că aduce haine de calitate, elegante sau...

MATEROM AUTOMOTIVE angajează Facturist organizat și atent la detalii

Compania MATEROM AUTOMOTIVE este în căutarea unui Facturist organizat și atent la detalii, pentru a se alătura echipei noastre. Vei fi responsabil/ă de gestionarea activităților legate de facturare, înregistrarea documentelor contabile și menținerea unei comunicări eficiente cu clienții și colegii.

O armă reală – PREMIUL oferit de Poligon Tactical Defense Bistrița la concursul care marchează primul an de existență

Singurul poligon de trageri indoor din județ s-a deschis acum un an, la Bistrița. Dar băieții...