Actele de identitate expirate în perioada stării de urgență/alertă provocată de pandemie mai au valabilitate doar 90 de zile. Programările trebuie făcute din timp.
Odată cu izbucnirea pandemiei de coronavirus, la începutul anului 2020, numeroase instituții publice au avut „lacătul pe ușă”. Printre acestea, s-au numărat și instituțiile responsabile de emiterea diferitelor acte de identitate.
În acest context, autoritățile centrale au emis o lege prin care s-a determinat „prelungirea valabilității actelor cu 90 de zile DUPĂ finalizarea stării de alertă”.
Îți expiră documentele? NICIO problemă! Se prelungește valabilitatea lor!
Buletinul expirat POATE fi folosit în această perioadă! Unii funcționari NU cunosc însă legea!
România a ieșit din Starea de alertă în noaptea de 8 spre 9 martie 2022. Asta înseamnă că actele de identitate expirate mai pot fi folosite doar până în ȘASE IUNIE 2022.
„Precizăm că în Registrul național de evidență a persoanelor figurează înregistrate aproximativ 387.000 cărți de identitate al căror termen de valabilitate a expirat în perioada 01.03.2020-07.03.2022.
Având în vedere încetarea stării de alertă și pentru evitarea unei aglomerări ca urmare a prezentării, în același timp, a unui număr mare de cetățeni la sediul serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor, informăm cetățenii cu privire la faptul că au posibilitatea să acceseze platformele de programare on-line pentru depunerea cererilor pe întreaga perioadă de 90 zile, începând cu data de 10.03.2022„, a transmis directorul executiv al SPCJEP Bistrița-Năsăud, Lucian Borgovan.