1.3 C
Bistrița
vineri, noiembrie 22, 2024

Consiliul Județean tinde la era digitală, cu un super-proiect! Cum scăpăm de statul la coadă și de nervii cauzați de apelurile în așteptare

Consiliul Județean pregătește un super-proiect de 2,8 milioane de euro, care o să le facă funcționarilor din instituție munca mai ușoară, dar și mai puțini nervi bistrițenilor, care vor putea rezolva mai multe probleme din confortul casei lor sau chiar în weekend sau noaptea.

Consiliul Județean vrea să acceseze fonduri europene în valoare de 2,8 milioane de euro pentru digitalizare. În acest sens a pregătit un super-proiect ce ar ajuta funcționarii instituției, dar și bistrițenii care au treabă la Consiliul Județean.

„Prin proiectul Simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației în cadrul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud se urmărește o consolidare a capacității instituționale și eficientizarea activității la nivelul Consiliului Județean, prin simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni, implementând măsuri din perspectiva back-office și front office pentru serviciile publice furnizate partajat, care nu au mai fost finanțate din fonduri europene nerambursabile prin extinderea sistemului informatic”, se arată în proiectul de hotărâre votat de consilierii județeni în ședința de astăzi.

Cu alte cuvinte, Consiliul Județean vrea să facă accesul la instituție al bistrițenilor mai facil. Aceștia vor putea semnala online, cu telefonul mobil, problemele ce țin de Consiliul Județean, precum starea drumurilor, urbanism sau construcții.

Funcționarii pe de altă parte vor putea urmări centralizat sesizările făcute de cetățeni, inclusiv sub forma unei hărți sau pe categorii. Sistemul va permite repartizarea automată a sesizărilor către departamentul competent.

Investițiile derulate de Consiliul Județean vor fi și ele centralizate și disponibile cetățenilor, care le vor putea urmări online.

Documentele, lăsate pentru bistrițeni în cutii speciale

Una dintre cele mai interesante facilități este „easy box/docu box”. Este vorba practic de o cutie, care permite depunerea și ridicarea documentelor fizice de către cetățeni la orice oră, astfel încât bistrițenii nu mai sunt dependenți de programul de lucru al instituției.

Primăriile și instituțiile subordonate ale Consiliului Județean vor putea depune solicitări și documente online, fără deplasarea fizică.

Bistrițenii vor fi asistați, de asemenea, și de un robot telefonic, ce permite preluarea apelurilor automat și înregistrarea lor în vederea prelucrării lor ulterioare. Acesta permite preluarea apelurilor și în afara orelor de program și furnizarea automată a informațiilor, nemaifiind implicați funcționarii.

 

Bianca SARA
Bianca SARA
A absolvit Facultatea de Sociologie și Asistență Socială din cadrul Universității Babeș-Bolyai Cluj-Napoca și are un masterat în Comunicare și Mass-Media, urmat la aceeași facultate. Activează în presă din anul 2011. De-a lungul timpului a colaborat cu mai multe ziare locale și câțiva ani cu o revistă regională de business. Din anul 2013 este corespondent pe Bistrița-Năsăud al ziarului național Adevărul. Colaborarea cu Bistrițeanul.ro a început în anul 2014.

ARTICOLE SIMILARE

1 COMENTARIU

  1. Monumentul digital al prostiei! Ia găsiți un singur cetățean care a stat la coadă sau a dat telefon ca sa-i rezolve CJ-ul ceva! Realitatea simplă e că CJ-ul nu lucrează cu cetățenii. CJ-ul servește doar partidului, conducerii de partid și clientelei. La easy box-ul CJ se va livra cel mult prânzul funcționarilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

Noua colecție de iarnă, la DYA Cool Fashion: Se poartă gecile și paltoanele cu gulere de blană! Găsiți inclusiv mărimi mari 6XL sau 60-62

Magazinul DYA COOL FASHION este cunoscut în rândul bistrițencelor că aduce haine de calitate, elegante sau...

MATEROM AUTOMOTIVE angajează Facturist organizat și atent la detalii

Compania MATEROM AUTOMOTIVE este în căutarea unui Facturist organizat și atent la detalii, pentru a se alătura echipei noastre. Vei fi responsabil/ă de gestionarea activităților legate de facturare, înregistrarea documentelor contabile și menținerea unei comunicări eficiente cu clienții și colegii.

O armă reală – PREMIUL oferit de Poligon Tactical Defense Bistrița la concursul care marchează primul an de existență

Singurul poligon de trageri indoor din județ s-a deschis acum un an, la Bistrița. Dar băieții...