A fost consilier local nu mai puțin de 8 ani și a avut zeci de inițiative de proiecte. Gheorghe Tuță (PNL) vine cu recomandări pentru noua administrație: Pe strada Ioan Slavici nu este necesar un pasaj subteran pe sub calea ferată. Potrivit fostului consilier local acolo este suficient un semafor.
Prezent la Bistrițeanul Live, Gheorghe Tuță, cel mai vocal consilier local pe care l-a avut PNL în Consiliul Local al municipiului Bistrița a vorbit printre altele despre unele proiecte propuse de noua administrație.
Acesta a studiat sinteza bugetului și i-a sărit în ochi pasajul pe sub strada Ioan Slavici, despre care spune că nu este necesar:
„M-a frapat cel mai mult că am văzut că e prins ca un obiectiv viitor un pasaj pe strada Ioan Slavici. Acolo nu e necesar un pasaj subteran pe sub calea ferată, unde trec doar 3 trenuri pe zi. Acolo trebuie o semaforizare. Intersecția cu centura și strada ce duce la ANL-uri, în Subcetate, acolo e mare problemă de trafic și ambuteiaj”, a precizat Gheorghe Tuță.
Acesta a mai spus că proiectul de buget este propus și asumat de primarul Ioan Turc, însă asta nu înseamnă că nu se poate discuta și nu se pot face propuneri pe această temă.
Fostul consilier local, care a părăsit administrația în 2016, a vorbit și despre împrumuturile pregătite de municipalitate. Acesta a spus că împrumuturile ar fi potrivite pentru a rezolva problemele de infrastructură, care trebuie să se facă rapid:
„Problema care rămâne când angajezi imprumuturi: să le duci către acele investiții care îți fac un salt în starea actuală a orașului. Eu spun că misiunea primăriei primordială este infrastructura, aceasta face diferența. Sunt și necesare împrumuturile. Cât să mai așteptăm pentru străzi? Lucrările acestea trebuie să se întâmple cu o anumită viteză”, a completat Gheorghe Tuță.
Acesta nu a ezitat să critice nici proiectele rămase de la fosta administrație, cum este cel care prevede amenajarea de piste pentru cicliști: „Ce am constatat în anumite locuri în care se fac: Cum poți să pui piste de biciclete pe trotuare?!”.
Emisiunea la care a fost invitat liberalul Gheorghe Tuță o puteți urmări mai jos:
Ma intreb, oare, domnul Tuta , cum face si prin ce mijloace obtine lucrarile de la primarii, stiind ca e cel mai tare de pe piata si e abonat la banii publici?
In urma acestui raspuns vreau sa ma inscriu in partidul care trebuie, sa dau spaga la cine trebuie, sa angajez vreo 5 copii care stiu scrie in word si sa apar la televizor sa dau interviuri .
Nu doar pe strada Ioan Slavici nu este necesar un pasaj subteran pe sub calea ferată. Toate traversările portiunea de cale ferată dintre gara Bistrita-Nord si intersectia cu DN-17C, ar trebui regîndite. In primul rînd, renuntarea la Centrul intermodal, o aberatie „marca Cretu”, ca atatea altele, a fost necesară deoarece ar fi creat mai multe probleme decât ar fi rezolvat in privinta fluidizarii circulatiei auto in zona garii. Dimpotriva, accesul pe platforma suspendată peste peroanele de tren presupunea construirea unor rampe care complicau si mai mult circulatia, intrucât strazile din jurul gării sunt destul de inguste. Din păcate si pentru un pasaj subteran sunt necesare rampe care sunt dificil de construit fără a afecta circulatia auto pe străzile din zonă.
De aceea, o solutie mai realistă si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevră care ies din gară spre Unirea, astfel incât să rămână doar linia principală care duce spre Bistrita Bârgăului. Operatiunile de manevră feroviară ar putea fi mutate in partea de vest a gării prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela nouă. De asemenea, dacă se mută si activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, pe locul ramas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogară. Astfel, gara Bistrita devine cap de linie si ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies trenurile de calatori. Circulatia feroviara spre Bistrita Bargaului fiind extrem de redusă si prin urmare legatura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza printr-o trecere la nivel. In felul acesta s-ar putea deschide circulatia auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferata.
Il rog pe domnul TUTA sa fie mai activ la Bistrita Civica a carui membru este, si sa vina cu Chereji, Craciun si Balan la a patra runda de intalniri pe care o face domnul primar IOAN TURC saptamana viitoare.
Acolo poate sa atinga cu succes tot ce zice aici si sa ceara socoteala.