0.4 C
Bistrița
vineri, noiembrie 22, 2024

Cum a ajuns crama Jelna „Noua Toscana” a Transilvaniei! Pregătește centru wellness și SPA cu cameră de sare

Crama Jelna a crescut spectaculos în ultimii ani, fiind numită chiar „Noua Toscana” a Transilvaniei. Producătorii de vin nu se opresc aici și pregătesc un centru wellness și SPA, cu cameră de sare. Asta după ce au inaugurat în plină pandemie o pensiune, la doi pași de cramă.

Crama Jelna este administrată de o familie tânără de antreprenori din satul Jelna, pasionată de vin și de cultura vinului. Vița de vie a fost plantată conform hărților vechi ale zonei viti-vinicole. În posesie se află 26 de hectare de viță de vie, vârsta medie fiind de 10 ani. Această cramă artizanală produce diverse soiuri de vin. Printre ele: Sauvignon Blanc, Fetească Albă, Fetească Regală, Muscat Ottonel, Pinot Noir. Bestseller-ul cramei este, însă,  Sauvignon Blanc Dealul Negru.

Producția anuală de vin se ridică în jurul a 80.000 de sticle.  În timp, odată cu maturizarea plantației de viță de vie, se estimează o creștere de până la 120.000 de sticle pe an. Pentru o experiență completă, administratorii cramei au deschis și o pensiune turistică. Aceasta are o capacitate de 8 camere întinse pe aproximativ 500 mp. Turiștii vor avea parte de o degustare de vinuri, iar meniul conține produse predominant locale.

Vinul perlant marca Jelna a uimit piața

„2020 a fost un an bun, dar presărat cu probleme și stres mult. În martie a fost poate cel mai greu, dar având o echipă bine sudată am reușit să depășim acest moment. Comparativ cu 2019, 2020 a fost totuși mai bun, pentru că am crescut mult ca și cramă. Ne-am mișcat bine în piață. Roadele germenului depus în 2018 s-a văzut în 2020, motiv pentru care per total suntem mulțumiți. În portofoliul nostru se regăsesc 13 tipuri de vin. De curând, în colaborare cu o echipă din Dej, am lansat un vin perlant lejer și versatil, cu CO2 exogen predominant. Este ambalat în sticlă de bere, astfel că poate fi baut la piscină, acasă, oriunde și oricum, datorită recipientului. Acest produs se vinde extraordinar de bine. Lucrăm în cea mai mare parte cu distribuitori, dar avem și un site pentru comenzi individuale, sau se poate cumpăra direct de la cramă din Jelna”, precizează Darius Pripon, oenologul cramei.

În ceea ce privește crama, pe flux există un proiect de retehnologizare. Crama existentă va fi înlocuita de una nouă, în clădirea căreia își vor găsi locul și birourile alături de un magazin de prezentare. Noua cramă boutique va fi una cochetă, cu inox de cea mai bună calitate, foarte bine pusă la punct.

„Lucrăm la un proiect nou. Vom avea un complex de aproximativ 2000 mp amprenta la sol. În acest complex vom avea un hotel cu centru wellness și SPA, capacitatea hotelului fiind de 16 camere și 4 apartamente. Zona de SPA se va întinde pe 600 mp, și va conține tot ce este necesar pentru o relaxare totală, inclusiv o camera cu sare. Tot aici vom face o sala de fitness, o sala de conferințe si o sală de evenimente, iar vara va fi open space totul. În apropierea cramei avem deja un lac, care urmează și el să fie mărit. Va fi încă o zonă de agrement, pentru pescuit sau pentru simplă relaxare. La ultimul nivel al noii crame, în care vor fi și birourile și magazinul de prezentare, vom avea un sky-bar, cu o zonă de plajă și multă liniște”., mai spune Darius Pripon.

De la Jelna, în Belgia, Germania sau Canada

Asemeni tuturor, în 2020 au avut probleme cu furnizorii. Materialele auxiliare necesare, cum ar fi sticla, dopurile, cartonul, etc, au întârziat la livrare. Pe lângă asta, o serie de prețuri s-au mărit.

Deși proprietarii cramei au declarat că 2020 a fost un an bun, tot ei afirmă că putea fi mult mai bun. În primul rând cu ajutorul sectorului HORECA. Toata vânzarea produselor se face în restaurantele din toată țara.

„Exportăm în Belgia cel mai mult. Apoi cantități minime trimitem și în Germania, Danemarca, Canada. Pandemia a afectat masiv sectorul de export. Dacă nu ar fi fost restricții iar horeca rămânea funcțională, 10 % din producția totală ar fi urmat sa fie trimisă în Belgia. Eram deja listați în 15 restaurante din Bruselles. Am apucat sa facem doar un transport înainte să înceapă pandemia. Nu o să renunțăm la acest aspect, și vom fi fair-play, în sensul că la export vindem la același preț cu care vindem și în țară. În 2021 sperăm să reușim să ne ducem planurile la final, atât cele rămase din 2020 cât și ce ne-am propus de la începutul anului.”, completează oenologul cramei.

ARTICOLE SIMILARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

Noua colecție de iarnă, la DYA Cool Fashion: Se poartă gecile și paltoanele cu gulere de blană! Găsiți inclusiv mărimi mari 6XL sau 60-62

Magazinul DYA COOL FASHION este cunoscut în rândul bistrițencelor că aduce haine de calitate, elegante sau...

MATEROM AUTOMOTIVE angajează Facturist organizat și atent la detalii

Compania MATEROM AUTOMOTIVE este în căutarea unui Facturist organizat și atent la detalii, pentru a se alătura echipei noastre. Vei fi responsabil/ă de gestionarea activităților legate de facturare, înregistrarea documentelor contabile și menținerea unei comunicări eficiente cu clienții și colegii.

O armă reală – PREMIUL oferit de Poligon Tactical Defense Bistrița la concursul care marchează primul an de existență

Singurul poligon de trageri indoor din județ s-a deschis acum un an, la Bistrița. Dar băieții...