Deputații Daniel Suciu și Bogdan Ivan susțin alături de Ionuț Simionca proiectul de lege referitor la obiectivul de investiții Drumul expres Cluj – Bistrița Năsăud
Deputatul PSD BN Daniel Suciu a recunoscut că „pentru Bistrița-Năsăud nu ar trebui să existe orgolii, ci doar colaborare din partea tuturor parlamentarilor. Am susținut cu succes alături de Ionuț Simionca proiectul de lege referitor la Autostrada Nordului. Fără nicio rezervă susțin și proiectul referitor la drumul expres Bistrița-Cluj.
Cred că mereu adversarii politici pot găsi resurse de înțelepciune și colaborare pentru obiective comune, mai ales în interesul oamenilor din județul nostru. Pentru bistrițeni nu există putere și opoziție când vine vorba de proiecte benefice, sper să nu existe nici pentru colegii mei parlamentari din celelalte partide!”, a subliniat Daniel Suciu.
La rândul său, deputatul PSD BN Bogdan Ivan recunoaște că „Politica se poate face și altfel. Trebuie ca toți cei din funcții publice să stea la masă, indiferent de partid, pentru lucruri concrete. Proiectele bune nu au culoare politică.
M-am întâlnit cu fostul deputat Ionuț Simionca pentru a avea o discuție productivă, despre drumul Expres Bistrița-Cluj Napoca.
Voi susține în Parlamentul României o inițiativă legislativă prin care drumul Expres Bistrița-Cluj Napoca să ajungă mai repede de la proiect la realitate.
Dezvoltarea județului Bistrița-Năsăud nu poate depinde de orgolii și interese mărunte. Toți factorii politici și administrativi trebuie să stea la aceeași masă pentru a lăsa lucruri concrete în urmă!”, a conchis Bogdan Ivan.
Expresia „aflarea în treabă la români” care îi aparţine lui Petre Ţuţea, se potriveste perfect actiunii intreprinse lui Ionuț Simionca împreună cu parlamentarii PSD, referitoare la strângerea de semnături pentru drumul expres Bistrița-Cluj.
La Bistrita nu stie stânga ce face dreapta, fiindcă un asemenea proiect nu există. In schimb deja există proiectele aprobate pentru „Autostrada Nordului” și „Drumul Someș Expres”.
După cum se stie in noiembrie, 2020 preşedintele Klaus Iohannis a promulgat legea pentru construirea Autostrăzii Nordului, care prevede demararea lucrărilor pentru drumul de mare viteză pe traseul Vama Petea , Satu Mare, Baia Mare, Dej, Bistrița, Vatra Dornei și Suceava. Această autostradă include și șoseaua de centură a orasului Beclean si a municipiului Bistrița.
Termenul de execuție al obiectivului este de 4 ani de la data intrării în vigoare a legii, ceea ce ar însemna anul 2024. În lege se mai arată că obiectivul se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene.
În acest sens, pe data de 10 martie, 2021, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunţă că a semnat contractele având ca obiectiv „Elaborare studiu de fezabilitate drum de mare viteză Baia Mare – Suceava: Lot 2, Bistriţa – Vatra Dornei şi Lot 3, Vatra Dornei – Suceava”.
De asemenea, pe data de 31 mrtie, 2021 , Ioan Turc- primarul municipiului Bistriţa a parafat, împreună cu directorul general Mariana Ioniță, la București, acordul de colaborare cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., pentru realizarea proiectului „Varianta de ocolire Bistriţa”, ca parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului.
Pe de altă parte, în cadrul planurilor naționale de redresare și reziliență conditia este ca investițiile pe care le vor realiza țările din UE să fie finalizate până la sfârsitul anului 2026. Prin urmare proiectele din PNRR nu se pot extinde după finalul anului 2026 și nici nu pot fi fazate. De aceea, au fost incluse în PNRR autostrăzile sau drumurile expres pentru care proiectele sunt în faza avansată si pot fi finalizate în termenul cerut de UE.
Cât priveste Drumul Someş Expres, ar urma să facă legătura dintre Autostrada „Nordului” şi vestul Europei, acesta nu trece pe teritoriul judetului Bistrița-Năsăud. Totusi, Drumul de mare viteză Someş Expres (380 km) va deveni una dintre şoselele de importanţă majoră pentru fluidizarea traficului în regiunea Transilvania, urmând a fi construită pe traseul Turda – Dej – Baia Mare – Satu Mare – Halmeu, cu extensia Satu Mare – graniţa cu Ungaria. Se estimează că investiţia va avea un cost total de aproximativ de 2 miliarde de euro. Drumul va asigura şi legătura dintre Autostrada Transilvania (A3) şi Varianta de Ocolire Cluj-Est, urmând să includă centura orasului Dej de unde se interconectează tronsonul Baia Mare- Bistrita- Vatra Dornei al Autostrăzii Nordului.