0.6 C
Bistrița
vineri, noiembrie 22, 2024

INTERVIU EXCLUSIV – Alin Ioaneș – CEO al ROMBAT: Pandemia ne-a arătat că putem să muncim altfel, că lucrurile se pot schimba peste noapte, că nu suntem în control total…

Alin Ioaneș  este noul CEO al companiei bistrițene Rombat SA, parte a gigantului sud-african Metair Investment Limited. “Am intrat în atribuții începând cu data de 15 Februarie, în urma votului unanim favorabil obținut în Consiliul de Administrație. A fost un proces de selecție riguros, derulat de Metair, pe parcursul mai multor luni de zile. Consider că experiența mea managerială dobândită în alte companii, chiar dacă nu într-un domeniu similar, mă va ajuta  să realizez în cadrul Rombat tot ceea ce mi-am propus” – declară Alin Ioaneș, director general Rombat SA, într-un interviu acordat în exclusivitate cotidianului Bistrițeanul.ro.

Rombat SA a încheiat anul 2020 mai bine decât și-ar fi imaginat. Primul trimestru al anului 2021 înregistrează un record în istoria Rombat din punct de vedere al afacerilor, iar Alin Ioaneș vine în completarea echipei manageriale pentru a asigura continuitatea acestor rezultate.

Reporter: Considerați că pandemia v-a schimbat stilul managerial?

Alin IOANEȘ: Nu cred, însă această perioadă ne influențează în deciziile pe care le luăm. Pandemia a venit și cu bune și cu rele. Pe de o parte a accelerat o serie de procese care trenau din mai multe considerente, dar a venit și cu o mare incertitudine. O incertitudine pe care trebuie să o evităm, deoarece business-ul cere în primul rând predictibilitate. În momentul în care nu ai deloc predictibilitate e dificil să faci un business sustenabil. Pandemia ne-a aratat că putem să muncim altfel, să fim mult mai flexibili, și că lucrurile se pot schimba peste noapte, așadar nu suntem în control total. Am fost inovativi, mult mai repede decât ne-am fi așteptat, și astfel ne-am demonstrat că lucrurile fantastice se întâmplă când suntem scoși din zona de confort.

R.: Ați întâmpinat probleme cu personalul ca urmare a infectarii cu COVID-19?

A.I.: Avem in jur de 750 de angajați, iar rata de infectare a fost relativ scăzută. S-au implementat măsuri prompte și avem reguli stricte, fiind focusați în a urmări respectarea regulilor, pentru binele angajaților noștri. În momentul de față avem un singur caz de coronavirus pozitiv. 

Avem cifre record în istoria Rombat, atât în producție, cât și în vânzare

R.: În ce masură a fost afectat business-ul, în contextul pandemic?

A.I. : Anul trecut am oprit activitatea pentru aproximativ 2 luni de zile, chiar în această perioadă. Anul acesta am început extrem de bine. Avem cifre record în istoria Rombat, atât în producție, cât și în vânzare, și din perspectiva cifrei de afaceri, și din perspectiva profitabilității.

R.: Ce planuri aveți ca manager? Ce obiective tindeți să atingeți in următorii doi ani?

A.I. : Fiind parte a unui grup, obictivele sunt racordate la strategia și obiectivele pe care Metair le are la nivel de grup. Obiectivele grupului vor fi și obiectivele mele. Într-un interval de 1-2 ani, ne dorim să ne menținem această poziție de lider pe piața din Romania și să ne creștem cota de piață. Apoi, dorim să devenim un jucator în zona de Litiu-Ion. Avem o capacitate de producție celule Litiu-Ion care urmează să fie operațională în a doua parte a anului. Ca urmare, ne dorim să devenim un jucator în zona noilor tipuri de baterii. Știm că se vorbește de energie verde și de trecerea la cât mai multe surse de acest fel, astfel încât Europa să devină un continent neutru din acest punct de vedere. Asta vine la pachet și cu ideea de economy storage și modul de înmagazinare a acestei energii, iar bateriile Litiu-ion sunt o soluție pentru această problemă. Asta pe lângă faptul că vor deveni elementele de cost principale într-o mașină electrică, într-un orizont de timp apropiat. 2030 este un milestone în privința trecerii către mașini cu motoare electrice. 

Un alt plan al nostru este referitor la export. Vrem să fim mult mai relevanți și mai vizibili în piețele din jurul nostru. În acest moment suntem prezenți pe piețele din Franța, Germania, Marea Britanie, Macedonia, Rusia, chiar și SUA. Deși suntem prezenți pe aceste piețe, intenționăm să avem o rețea mult mai extinsă de parteneri, în piețele în care nu activăm încă, și să fim mai vizibili în cele în care existăm deja.

R.: Cum a fost afectat exportul în perioada pandemiei?

A.I.: Service Rate este modul în care reușim să livrăm produsul către client în timpul, locul și condițiile agreate. Acest service rate este măsurat de către toți clienții mari OEM. Suntem furnizor unic în România pentru Dacia, Renault și Ford, iar service rate-ul nostru este de 99.8 %. Nu cred că mai este vreun competitor pe piață care să aibă acest nivel și ne mândrim cu acest aspect. Asta spune multe despre felul în care gestionăm logistica și despre felul în care echipa face față provocărilor din ultima perioadă.

Rombat a reușit să inoveze continuu…A reușit să se reinventeze de fiecare dată când a fost nevoie…

R.: Spuneți-ne câteva cuvinte despre portofoliul de produse Rombat…

A.I. : Avem o multitudine de produse proprii, o gamă dezvoltată pentru unii clienți, și totodată, producem și private label. Partea de research & development este esențială pentru a ne crea perspective pentru viitor. Pot să spun că avem o echipă foarte bună, cu oameni extrem de bine pregătiți, iar Rombat a reușit sa inoveze continuu. Dovada este că a reușit să parcurgă această perioadă de mai bine de 30 de ani de continuă tranziție și a reușit să se reinventeze de fiecare dată când a fost nevoie sau chiar a fost înaintea timpurilor cu anumite produse. Și acum suntem în prima linie, avem produse care încep să își creeze o piață, cum ar fi bateriile AGM, pentru mașinile start-stop, sau bateriile FEB care sunt produse create și dezvoltate de noi de la zero, în capabilitațile noastre interne. La fel, lucrăm și la segmentul de Litiu-Ion, unde zona de know-how este rară și avem oameni care lucrează la acest aspect.

R.: Daca ar fi să descrieți o relație între Rombat și economia României, cum ați face-o, care este relația?

A.I. : Suntem un mare contribuabil la bugetul statului, evident. În același timp avem o contribuție consistentă și la nivel local, unde Rombat a fost implicat și din punct de vedere social, și ne propunem să avem în continuare o contribuție activă. Vrem să dăm în continuare înapoi comunitații. Am văzut o mare deschidere din partea autoritaților locale în a ne oferi suport, în situația în care ar fi necesar, sau de a dezvolta programe comune. 

R.: Întâmpinați dificultați în găsirea forței de muncă?

A.I. : Unul dintre aspectele la care ne uităm cu atenție este resursa umană. Consider că aceasta este cea mai importanta resursă a unei companii. Rombat este probabil unul dintre cei mai buni angajatori la nivel local și vrem să păstrăm această poziție. Faptul că nu avem o fluctuație mare de personal demonstrează că suportul și condițiile pe care le oferim angajaților noștri sunt consistente. Pe de altă parte, la fel ca în cazul celorlalți angajatori, în momentul în care avem nevoie de forța de muncă, bazinul de selecție este foarte restrâns. Rombat oferă locuri de munca stabile din toate punctele de vedere. Oferă contribuții sociale, apropiere de familie, o anumită perspectivă profesională, și încercăm să creăm condiții propice de muncă pentru angajații noștri.

R.: V-ați gandit la „importul” de angajați straini?

A.I.: Nu. Am mai întâlnit această situație în alte companii în care am activat, însă în cadrul Rombat nu s-a pus aceasta problemă. Nu cred că vom apela la acest tip de resursă umană. Consider că trebuie să utilizăm resursa locală cât de mult se poate. 

R.: Spuneți-mi trei pârghii prin care o să mențineți creșterea și profitabilitatea business-ului?

A.I.: Prima pârghie sunt oamenii. În Rombat avem o resursă fantastică, și aici mă refer și la cei din middle-management, care sunt niște oameni extrem de buni din punct de vedere profesional. Al doilea aspect este poziționarea noastră ca și brand și consolidarea ca poziție în România, pe un fundament ce ține de calitatea, imaginea produsului și de consecvență pe care noi o trimitem în piață. Al treilea aspect este referitor la Litiu-Ion și combinația între bateria clasică și bateria viitorului. Pe scurt, acestea sunt cele trei elemente esențiale ale creșterii.

R.: Ați mai adauga ceva, în încheiere?

A.I. : Anul 2020 l-am încheiat peste măsura de bine, iar începutul lui 2021 este record în istoria Rombat. Pentru a menține acest trend în ascensiune, ne uităm la investiții, în ideea de a ne extinde și din perspectiva capacității de producție. În viitorul apropiat, urmărim și posibile linii de investiție în PNDR, unde sunt sume importante. Vom vedea ce se va întâmpla din toamnă și care vor fi direcțiile, modalitatea de a accesa aceste investiții. Este important să știm cum utilizăm acești bani și o să îi direcționăm în zone care ne vor aduce plus valoare.

ARTICOLE SIMILARE

6 COMENTARII

  1. Din pacate petru el se inconjoara cu tot felul de oameni pe care ii crede nu doar prieteni ci si capabili! Oameni ca directorul economic, sau sefa resurselor umane au ajuns sa faca legea in Rombat si care pentru a avea controlul au inceput sa se debaraseze de persoanele incomode pentru ei si promoveaza in functii oameni care le sunt loiali dar incompetenti! Daca Alin Ioanes nu o sa puna piciorul in prag, toate aceste „miscari” facute de cei doi o sa-l coste foarte mult!

  2. Acest domn Rares Ujica este oare unul din persoanele care se considera „incomode”???? Nu sunt un sustinator al nimanui dar nu poti venii cu judecati corecte atunci cand te consideri” victima” daca nu ai fost promovat sau selectat pe postul pe care ai concurat. Pana cand nu vom vedrea „barna din ochiul nostru” si nu „gozul” din ochiul celuilalt nu vom putea emite judecati de valoare. Cu acest colectiv a ajuns Rombatul unde este acum si nucleul colectivului a facut intotdeauna „diferenta”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Sponsorizate

Noua colecție de iarnă, la DYA Cool Fashion: Se poartă gecile și paltoanele cu gulere de blană! Găsiți inclusiv mărimi mari 6XL sau 60-62

Magazinul DYA COOL FASHION este cunoscut în rândul bistrițencelor că aduce haine de calitate, elegante sau...

MATEROM AUTOMOTIVE angajează Facturist organizat și atent la detalii

Compania MATEROM AUTOMOTIVE este în căutarea unui Facturist organizat și atent la detalii, pentru a se alătura echipei noastre. Vei fi responsabil/ă de gestionarea activităților legate de facturare, înregistrarea documentelor contabile și menținerea unei comunicări eficiente cu clienții și colegii.

O armă reală – PREMIUL oferit de Poligon Tactical Defense Bistrița la concursul care marchează primul an de existență

Singurul poligon de trageri indoor din județ s-a deschis acum un an, la Bistrița. Dar băieții...