Proiectul de mobilitate urbană Linia Verde intră, în sfârșit, în etapa de ȘANTIER. Primarul a anunțat că a semnat contractul de începere a lucrărilor. „Vor urma doi ani grei, dar vom căuta soluții și rute alternative!”, a declarat Ioan Turc.
Un proiect de mobilitate urbană, care să reducă poluarea și să străbată orașul de la un capăt la altul, a fost promis încă din 2018.
Traseul nou de transport public Unirea – Calea Moldovei – Gen. G. Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei, Gh. Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara va fi operat cu vehicule electrice pentru care se amenajează un depou pentru staționare, încărcare și mentenanță, stații de încărcare și dispecerat pentru managementul traficului, etc.
Proiectul în valoare de 12,8 milioane de euro a fost semnat la începutul anului 2019.
Cu toate aceste detalii puse la punct, firmele nu s-au înghesuit la licitații.
Anul 2020 a fost unul mort, iar administrația nouă a orașului a preluat ca moștenire și acest proiect. Odată cu preluarea lui, au fost făcute publice și… problemele: dispariția locurilor de parcare și lipsa fondurilor pentru a acoperi gratuitatea unui an de transport pe Linia Verde.
Zilele trecute, în cadrul unei conferințe de presă, primarul Ioan Turc a anunțat că Bistrița va intra în șantier, fiind semnat deja contractul de începere al lucrărilor la Linia Verde.
„Împreună cu Poliția Municipiului Bistrița, cu Serviciul de Circulație și cu specialiștii noștri vom gândi variante, rute alternative, vom încerca să mergem pe soluții care să permită și funcționarea parțială a drumurilor pe care se va interveni. Vom încerca să coordonăm în măsura în care se poate, să prioritizăm lucrările, în așa fel încât să se poată trăi în oraș. Ne străduim să rezolvăm problema parcărilor, în primul rând cea a parcărilor rezidențiale. Câteva mii de oameni din Bistrița nu vor mai avea unde să își parcheze mașinile. Că fosta administrație nu a zis nimic de locurile de parcare. Am aflat noi că dispar locuri de parcare și le-am numărat noi câte dispar odată cu acest proiect și cu celelalte. Practic, ținem sub control, zic eu, această problemă și vom veni cu soluții tehnice pentru toată paleta de probleme pe care o presupune o astfel de investiție”, a mai declarat Ioan Turc.
Mai mult, în timpul acestor lucrări ar putea apărea încă un impediment.
„Este un șantier mare, care va perturba cu siguranță traficul și liniștea în oraș, dar vom căuta cele mai bune soluții ca disconfortul să fie minim. Mai ales că lucrarea s-ar putea derula la un moment dat în paralel cu cea de pe traseul Gării-Decebal-Han, aflată în licitație. Orașul va fi un mare șantier în acele zone, trebuie să avem răbdare cu constructorii, și să ne bucurăm la final, când Bistrița va avea practic o nouă față și o nouă geografie pentru sistemul de transport public”, a mai subliniat edilul.
Și Ioan Peteleu a intervenit în discuție, explicând că lucrările se vor face etapizat, și se va încerca să se lucreze pe porțiuni, să se poată circula pe benzi alternative.
„Singura problemă va fi pe General Grigore Bălan, unde e lucrare din bordură în bordură. În rest vom încerca să se poată circula alternativ. Vă dați seama că nu închidem tot tronsonul de la început până la sfârșit”, a explicat Peteleu.
Ioan Turc a asigurat că se vor găsi alternative.
„Ne vom concentra pe problemă. Nu suntem scamatori, dar vom veni cu soluții de ameliorare, cu variante alternative care să ajute oamenii să treacă peste o perioadă care va dura circa doi ani de zile. Ne gândim și la deschiderea altor axe. De exemplu, una dintre ele se referă la o legătură între strada Colibiței și strada Lucian Blaga. Am în vedere un proiect care cred că ar ajuta la rezolvarea în parte a problemei”, a concluzionat Ioan Turc.