Ministerul Educației a decis reducerea numărului de elevi într-o clasă, astfel încât să nu se taie „în carne vie” și să se renunțe la cât mai puține clase în anul școlar 2021 – 2022. În urma mai multor discuții, în cadrul șediței de astăzi de la ISJ BN, s-a făcut lista finală cu cele 13 clase SALVATE din cele 26 propuse inițial spre desființare. CARE sunt acestea:
În ultimele săptămâni, părinții și elevii din Bistrița au luptat intens pentru a salva clasa de a IX-a de Muzică și de Arhitectură din programa școlară 2021 – 2022. Clasele acestea erau propuse spre desființare, alături de alte 24 de clase.
În urma petițiilor și a presiunii făcute de bistrițeni către autoritățile centrale, Ministerul Educației a decis reducerea numărului de elevi dintr-o clasă, astfel încât să NU se mai „taie în carne vie”. Această măsură a salvat astfel clasele de Muzică și Arhitectură.
Astăzi a avut loc o ședință la sediul Inpectoratului Școlar Județean Bistrița-Năsăud. În cadrul acesteia s-a alcătuit lista celor 13 clase de liceu care vor fi salvate:
„În ședința cu corpul de inspectori al Inspectoratului Școlar Județean Bistrița-Năsăud, la care a participat prefectul Stelian Dolha, s-au discutat propunerile claselor de liceu care urmează să fie păstrate în planul de școlarizare pentru anul școlar viitor, după reorganizarea claselor de liceu ca urmare a reducerii numărului de elevi la clasă. Este vorba de 13 clase a IX-a din cele 26 propuse inițial pentru desființare în prima variantă a planului de școlarizare, care pot fi păstrate după intrarea în vigoare a ordinului de ministru care a redus numărul de elevi dintr-o clasă de liceu la 26 pentru profilul teoretic și 24 pentru filiera tehnologică” a anunțat Instituția Prefectului.
• Pentru învățământul teoretic:
• Pentru învățământul profesional:
La baza alegerii acestor clase ar fi stat rezultatele la concursuri și examene școlare precum și ponderea populației din acest moment în rândul elevilor din clasa a opta.
„Este evident că trebuie luat în calcul, în luarea unei decizii precum cea de astăzi, repere demografice, geografice, dar și rezultatele liceelor. În plus, în județul Bistrița-Năsăud, este necesar să dezvoltăm învățământul dual, trebuie să susținem clasele din învățământul profesional, însă e nevoie să îl orientăm pentru meseriile cerute de piața muncii pentru că industriile din județul nostru și agenții economici se confruntă cu o acută lipsă de forță de muncă calificată.
Să nu uităm pentru filiera teoretică faptul că județul nostru este o pepinieră nu doar pentru universități, așa cum o demonstrează olimpicii și elevii cu rezultate excelente. Ar trebui să fim atenți în schimb cu acele profile teoretice a căror absolvenți nu reușesc să ajungă în învățământul superior și nici nu au debușeu în piața muncii, cum este profilul economic, cu prea multe clase. Deci, să fim atenți cum calibram de aici încolo planul de învățământ cu cererea pieței. Vă asigur de toată deschiderea mea pentru orice demers pe care vreți să îl parcurgeți pentru binele viitorului elevilor noștri”, a transmis prefectul Stelia Dolha.
Lista celor 13 clase va fi trimisă Ministerului Educației spre aprobare.
Despre scandalul iscat în jurul acestui subiect puteți reciti accesând linkurile de mai jos:
Ioan Turc: I-am cerut inspectorului Mureșan să păstreze clasa de muzică și arhitectură