Tot mai mulți angajatori se luptă pentru a-și ține personalul departe de virusul SARS-Cov-2. Un angajat nu va putea fi testat împotriva voinţei sale pentru COVID-19, însă, atunci când există suspiciuni de infectare, pentru a se putea prezenta la locul de muncă, angajatorul îi poate solicita să efectueze un test. AFLĂ detalii:
Angajatorii sunt puși tot mai des în situația de a-și suspenda temporar activitatea din cauza infectării angajaților cu COVID-19.
Legea românească privind ocuparea forţei de muncă, securitatea şi sănătatea la locul de muncă obligă angajatorii să ofere şi să menţină un loc de muncă sigur pentru a asigura securitatea şi sănătatea angajaților şi a altor persoane în toate aspectele legate de muncă, potrivit avocatului Lucian Pop, citat de Adevărul.
Dacă un angajat este suspect de coronavirus, angajatorul îl poate trimite în concediu medical pentru a nu pune restul personalului în situații de risc.
Totuși, atunci când există suspiciuni de infectare, pentru a se putea prezenta la locul de muncă, angajatorul, pentru înlăturarea oricăror riscuri, poate solicita angajatului să prezinte un test privind infectarea cu virusul SARS-Cov-2, având în vedere obligaţiile sale de asigurare a sănătăţii şi securităţii la locul de muncă. În această situaţie costurile aferente testării vor fi suportate de către angajator.
„Angajatorul trebuie să ceară lucrătorului să solicite asistenţă medicală, testare şi un certificat medical, înainte de a reveni la serviciu. În cazul în care salariatul susţine că este apt să muncescă, trebuie avută în vedere cu prioritate posibilitatea ca lucrătorul să muncească de acasă”, susține avocatul Lucian Pop.
Sursa: Adevărul