Uimitoare transformare: multiplul campion al României originar din Năsăud a reușit să smulgă admirația tuturor, tranformând o mașină de rally-raid. Mai precis, Mihai Ban a combinat un Duster și o Kia Sportage. A ieșit un produs demn de aprecierea speciliștilor:
„Made in Năsăud. Mihai Ban și prietenii săi de la AutoLuc au transformat o mașină de rally-raid, creată de Kia Italia pe baza unui Sportage”, anunță cei de la 4x4adventure.ro.
Rezultatul? O spectaculoasă DaKia. Sau, mai simplu spus, mașina care atrage toată atenția spectatorilor la competițiile de profil din regiune.
La etapa de rally-raid din Satu Mare, în 2015, am intrat pentru prima dată în contact cu DaKia – scriu cei de la 4x4adventure. Toți pasionații știu că există deja Duster pregătit petru rally-raid. Astfel încât majoritatea celor care au văzut mașina, au crezut că este o versiune a mașinii gândită în Argentina.
În fapt, mașina are partea frontală a unui Duster, pentru că pur și simplu pilotul ei – năsăudeanul Mihai Ban – a vrut să aibă un element care să îi aducă aminte de România.
Cum a început totul
Mihai Ban este multiplu campion al României la rally-raid la categoria Quad. A concurat în Baja Aragon ca mecanic pe un camion Mercedes și a participat la multe rally-raiduri internaționale, ca mecanic specializat pe suspensii.
În 2008, năsăudeanul avea contract cu o echipă din Spania, ca mecanic și șofer al unui camion de asistență.
A cumpărat în urmă cu aproximativ doi ani o Kia Sportage și a decis să o îmbunătățească.
Motorul de 2000 de cmc original l-a schimbat cu unul V6 de 2,5 litri de pe un Suzuki Grand Vitara. Tot de aici a luat și cutia de viteze. „Cutia de acum este lungă. Vreau să schimb raportul în grupuri, pentru că nu mă ajută deloc. Eu cu a treia rulez cu 170 de km/h și nu am putere pe urcare. Visez la un SADEV, dar nu știu când… Bugetele sunt mici, iar noi trebuie să ne batem cu mașini super performante”, a declarat Mihai Ban pentru sursa citată.
Mihai Ban și prietenii săi de la AutoLuc au reușit în doar trei săptămâni să schimbe motorul și cutia de viteze. Mai mult, s-au și pregătit pentru acest sezon. Și imediat cum au terminat mașina, au și urcat-o pe platformă, pentru a ajunge la București, la etapa din aprilie.
Vă întrebați cumva cu ce viteză maximă merge DaKia? Ei bine, Mihai Ban a atins cu ea, în timpul unui raid, 180 de km/h. Și asta pentru că transmisia nu îi permite mai mult. Mai multe detalii tehnice referitoare la uimitoarea transformare puteți citi AICI.