Elevii o consideră „cool” pentru că încearcă să facă lucrurile altfel. Mai mult, curiozitatea și deschiderea ei îi motivează și pe elevi, care o admiră pentru că se pune în pielea lor. Este una dintre profesoarele din Bistrița care reușește cu succes să-și desfășoare lecțiile online, în plină pandemie COVID-19:
Unii profesori sunt deja familiarizați cu platformele online, dar până la digitalizarea completă a învățământului în România mai este cale lungă.
Ministerul Educației încurajează predarea online prin aplicațiile educaționale gratuite din suita Google și Microsoft. Se oferă, de asemenea și webinarii pentru profesori, la care se adaugă emisiunea TVR Teleșcoala, accesibilă la TV sau pe internet.
Un reportaj publicat de Scoala9.ro prezintă în detaliu și cu umor lecțiile de literatură pe care profesoara Monica Halaszi de la Colegiul „Liviu Rebreanu” le susține online, alături de elevii săi.
Materialul surprinde și reacția elevilor, care o apreciază și o consideră prietena lor. „Efectiv ieșind din monotonia de școală, cumva unii profesori nu au o relație profesor-elev dezvoltată în afara materiei. Trebuie să te pui un pic în pielea elevului să-l înțelegi puțin. Profesorul îți este al doilea părinte și ar trebui să te susțină atât moral cât și psihologic”, afirmă unul dintre elevi.
O „resetare” a sistemului de învățământ…? Am / ar merita…
Profesoara Monica Halaszi admite că în prima săptămână era mai rigidă în ceea ce privește conținutul prezentat claselor virtuale. Se simțea intimidată de teama de a fi judecată de alții. Apoi s-a relaxat, observând că după ce a schimbat abordarea din prezentări, elevii s-au implicat mai mult.
Pe lângă activitățile școlare, le propune și joacă. Lecția de limba și literatura română durează în medie cam 90 de minute. Deoarece „construirea” atmosferei în online poate fi mai complexă uneori decât la clasă. Monica Halaszi a explicat că durează cam două-trei zile să pregătească materialele pentru toți elevii. Dar îi face plăcere să accepte asemenea provocări. Este o perioadă de descoperire și pentru ea.
„Am învățat că se poate și cred că devenim conștienți cum putem apela la aplicațiile astea în activitatea noastră de la clasă și cum armonizăm procesul de predare, învățare, examinare”, admite Monica Halaszi. „E important ca după ce toate acestea vor fi istorie să nu rămână cumva istorie, «ci să ducă la resetarea sistemului».”
Contextul actual a forțat-o pe profesoara din Bistrița să-și restructureze informațiile predate la clasă. Monica Halaszi a recunoscut că adesea era prea obosită și prinsă, ca să mai aibă timp de reflecție, să vadă soluții. Ajunsese într-o rutină în care mergea la școală și știa foarte clar ce are de făcut. Fără să se mai întrebe cum ar putea face lucrurile altfel.
„Găsirea altor variante îmi permite utilizarea aplicațiilor. Aici nu mai mergi cu textul cu care mergeai la clasă. Nu mai poți spune același lucru, trebuie să sintetizezi. Așa cum în perioada asta multă lume are timp să-și facă curat în casă, așa am eu timp să facă curat printre conținuturile pe care le livrez elevilor…”, a mai explicat Monica Halaszi.
Sursă & Foto @ Scoala9