Casa de Asigurări de Sănătate Bistrița-Năsăud anunță o serie de măsuri speciale, în perioada stării de urgență. Acestea se referă la acordarea serviciilor medicale și au fost stabilite prin Hotărârea Guvernului nr.252/31.03.2020 și Ordinul comun al Ministrului Sănătății și președintelui CNAS nr.539/437/31.03.2020!
1. Serviciile medicale, îngrijirile la domiciliu, medicamentele, materialele sanitare și dispozitivele medicale, tehnologiile și dispozitivele asistive se acordă și se validează FĂRĂ A FI NECESARĂ UTILIZAREA CARDULUI NAȚIONAL DE SĂNĂTATE SAU A DOCUMENTELOR ÎNLOCUITOARE ALE ACESTUIA!
2. Serviciile medicale din ambulatoriul de specialitate pentru specialitățile clinice, inclusiv pentru specialitatea clinică medicină fizică și de reabilitare, precum și cele de îngrijiri paleative în ambulatoriu se acordă FĂRĂ A MAI FI NECESARĂ PREZENTAREA BILETULUI DE TRIMITERE.
3. Se prelungește cu 90 de zile termenul de valabilitate de la data eliberării / aprobării / transmiterii – a următoarelor documente aflate în termen de valabilitate sau care își pierd valabilitatea în perioada stării de urgență, precum și a celor care sunt emise pe perioada stării de urgență:
- Biletele de trimitere pentru specialități clinice
- Biletele de trimitere pentru specialități paraclinice
- Deciziile de aprobare emise de comisia de specialitate de la nivelul CNAS pentru investigațiile PET-CT
- Recomandările medicale pentru dispozitive medicale, tehnologii și dispozitive asistive care se depun / se transmit la casa de asigurări de sănătate
- Deciziile de aprobare pentru procurarea de dispozitive medicale, tehnologii și dispozitive asistive, de la data emiterii acestora de către Casa de Asigurări de Sănătate.
În cazul dispozitivelor medicale de protezare stomii, incontinență urinară, fotolii rulante și echipamente pentru oxigenoterapie și ventilație noninvazivă, Casa de Asigurări de Sănătate emite O NOUA DECIZIE, pe o durată de încă 90 de zile, în baza RECOMANDĂRII INIȚIALE care a stat la baza emiterii deciziei initiale.Noua decizie cat si noile taloane se transmit persoanei beneficiare prin orice mijloace de comunicare.
4. Pentru serviciile medicale și îngrijirile la domiciliu, precum și dispozitivele medicale, tehnologiile și dispozitivele asistive, înregistrate/eliberate off-line NU ESTE OBLIGATORIE transmiterea în termen de 3 zile lucrătoare de la data acordării acestora în platforma informatică a asigurărilor de sănătate.
5. Consultațiile medicale prevăzute în pachetul de servicii de bază precum și în pachetul minimal de servicii medicale, POT FI ACORDATE ȘI LA DISTANȚĂ, de medicii de familie sau medicii specialiști. Acestea pot fi realizate PRIN ORICE MIJLOACE DE COMUNICARE cu pacienții, indiferent că este vorba de pacienți suspectați de infectare cu COVID-19 sau cu alte afecțiuni.
6. Documentele eliberate de medicii de familie sau medicii de specialitate POT FI TRANSMISE PACIENȚILOR PRIN MIJLOACE ELECTRONICE DE COMUNICARE
În cazul rețetelor de medicamente, medicii care le emit le pot transmite pacienților prin mijloace electronice de comunicare.
Pacienții sau persoana care ridică medicamentele în numele acestuia, poate printa documentul transmis de medic sau îl poate prezenta/transmite farmaciei de unde ridică medicamentele în vederea printării acestuia de către farmacie.
7. De consultațiile acordate de medicii de familie și medicii specialiști pentru pacienți simptomatici cu manifestări clinice sugestive pentru COVID-19 beneficiază TOATE PERSOANELE AFLATE PE TERITORIUL ROMÂNIEI – asigurate sau neasigurate, inclusiv în sistem de consultații la distanță.
8. Pentru situațiile în care este necesară prezentarea de documente Casei de Asigurări de Sănătate de către asigurat / membru de familie de grad I și II, soț/soție, persoană împuternicită legal – acestea pot fi transmise prin mijloace de comunicare electronică.
Ele pot fi depuse în numele asiguratului de către orice persoană, CU EXCEPȚIA reprezentanților legali ai furnizorilor de servicii medicale / medicamente / dispozitive medicale și a persoanelor care desfășoară activitate la nivelul acestora.
De asemenea, Casele de Asigurări de Sănătate pot utiliza mijloacele de comunicare electronică în vederea transmiterii documentelor eliberate necesare asiguraților.