Un bistrițean care a muncit la Armată, acum pensionar, diagnosticat cu cancer, spune că cei din Asociația de Pensionari MAI din județul nostru sunt nevoiți să își aștepte rândul la cabinetul lor medical pe scări, în frig. În plus, nu li permite accesul la grupul sanitar și nici nu li se răspunde la telefonul fix sau mobil de la cabinet.
„Continuă umilința pensionarilor asociației noastre, prin încălcarea celor mai elementare drepturi. În unele cazuri, această batjocură depășește limitele unei situații reale, de bun simț”, ne-a explicat acesta.
Omul spune că pensionarii asociației nu au acces la sala de așteptare, astfel că de la pandemie și până în prezent, pacienții așteaptă pe treptele cabinetului medical, pe scara blocului, inclusiv iarna.
„Personal am solicitat să avem acces la sala de așteptare, iar d-na Stanciu mi-a spus că nu poate face acest lucru, întrucât dispare (se fură) hârtia igienică. Am rămas șocat de cele auzite, surprins, fiind convins că nu spune adevărul. Același lucru i-a spus și președintelui asociației.
Iată din ce cauză nu avem acces la sala de așteptare, unde sunt condiții corespunzătoare de așteptare. Am ajuns și hoți de hârtie igienică. Eu mă angajez să plătesc hârtia igienică furată, pentru ca pacienții mai bolnavi să aibă acces la sala de așteptare”, a mai precizat omul.
De asemenea, pacienții nu au acces la grupul sanitar, deși mulți dintre ei au probleme cu prostata sau incontinența urinară.
„Nu avem acces la telefonul fix sau mobil de la cabinetul medical, pentru că nu răspunde nimeni. Legătura telefonică cu medicul este utilă , necesară, pentru a te programa la consultații medicale, etc., iar când apare o problemă medicală mai serioasă, pacientul să poată întreba medicul cum să procedeze pentru rezolvarea acestei probleme.
În cazul nostru, fiindcă nu se răspunde la telefon, se merge personal la medic, care pentru orice problemă te programează pentru o data ulterioară. În felul acesta se pierd inutil 2 zile de către pacient. Mai greu este pentru pacienții care locuiesc până la 70 km de Bistrița. Acest lucru se petrece și din cauză că d-na Sas, medicul, nu dorește să facă mai mult de 20 de consultații zilnice.
În cazul bolnavilor de cancer, anxietate, etc. aceștia au dreptul la unele analize anuale gratuite. În cazul meu, sunt bolnav de cancer, cu analize și tratament și în străinătate, respectiv la Budapesta și Istanbul, cu cheltuieli de circa 15.000 euro, pentru care am solicitat să-mi dea trimitere (rețetă) Monitor analize medicale. D-na Sas mi-a spus că ea nu se complică cu acest lucru, nu îmi dă această trimitere. Ce să înțeleg din acest lucru? Este incompetență, jignire, etc.?„, a mai precizat cititorul nostru.
Acesta a mai adăugat că și-ar dori ca vaccinul împotriva gripei să fie făcut tot aici, iar la intrarea în cabinet să fie afișat faptul că personalul activ are prioritate pentru a se evita discuțiile.
El ne-a mai spus că este pacient al acestui cabinet medical din 1980 și nu a avut nimic de reproșat până acum.
„Medicii actuali se plâng că au mult de lucru, sunt obosiți, stresați, etc. Total fals, fac o propagandă mincinoasă, în scopul de a avea câți mai puțini pacienți, mai ales rezerviști și în special pensionarii mai bolnavi, să ajungă la un număr cât mai mic de consultații zilnice. Cu vicleșug, șiretenie, ne fac să plecăm la alți medici de familie. În unele cazuri au reușit, și eu am să plec.
Medicii actuali sunt plătiți ca militari, cu salariul fix, după grad, funcție, etc. Medici de familie civili sunt plătiți după numărul pacienților avuți și numărul consultațiilor zilnice.
Este stabilit ca acești medici să aibă 2200 până la 2500 pacienți pentru un medic și să aibă 20 până la 24 consultații zilnice (depinde de gradul profesional al medicului). Acești medici pot avea pacienți în plus (medicul de la TELCIU are 3500 pacienți), precum și consultații zilnice în plus, însă pentru pacienții și consultațiile în plus stabilite legal sunt plătiți cu 75%. Majoritatea medicilor de familie civili au în medie peste 2000 de pacienți și 24 până la 30 consultații, zilnice, în unele cazuri și mai multe.
La noi, d-na Sas, medicul, are în portofoliu ei circa 900 pacienți (din care 700 militari activi), cu 19-20 consultații zilnice. D-na Stanciu are în portofoliu 600 pacienți și 12-14 consultații medicale zilnice. În cazul nostru, se merge și la tragere (asistent medical) și consultații deținuți. Totuși, este o diferență mare de lucru (pacienți și consultații zilnice),între cele 2 categorii de medici, în favoarea medicilor civili. Mai scot încă o dată în evidență faptul că medicii de la noi ne șicanează, ne presează să plecam din sistem pentru avea cât mai puțini rezerviști și în mod deosebit cei mai bolnavi.
Scopul acestora este să fie cât mai liberi, cu cât mai puțini pacienți și consultații zilnice.
În prezent cabinetul medical funcționează în mod necorespunzător, dezastruos, fapt pentru care solicit d-nei Stanciu și altora să ceară scuze rezerviști lor militari și să îndrepte lucrurile necorespunzătoare. Dacă acest lucru nu se întâmplă, vom sesiza DSP BN și Ministerul Sănătății. Rușine cu astfel de medici”, a mai adăugat omul.
Președintele asociației a luat legătura cu șeful centrului de care aparține cabinetul medical și i s-a spus că problema va fi rezolvată cât de repede.
Sursă foto trm.md
Foarte adevărat. Bătaie de joc la adresa pacientului.
Așa este are foarte mare dreptate. In plus suntem alungați la medici civili care nu au contracte cu MAI și CASAOPSNAJ astfel că suntem nevoiți să plătim medicamente și ulterior pe basa de raport la Oradea sa decontăm. Pur și simplu bătaie de joc. O clinica privata a încercat în contract cu CASAOPSNAJ ȘI MAI dar am înțeles că nu ma reușit.
Mare dreptate are omul și eu am fost nevoit sa plec după 35ani, din cauza celor doua Coțofene care dau dovada de o nerușinare ieșită din comun.Sa le fie rușine!
De experiente asemanatoare plus altele la fel de negative am avut parte si eu la centrul reapectiv